Alla inlägg den 6 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2021 17:44

Jag hade inte tänkt åka till skogen och spåra idag, dels på grund av värmen och dels för att jag kommit igång med att göra lite nytta.


Jag hade börjat plantera om småplantorna, högtryckstvättar altanen i omgångar. Bundit upp tomatplantorna i växthuset. 


 

Började räfsa ihop gårdagens klippta gräs.


Men så ringde Ylwa kl 10 från spårskogen. Hon hade varit där igår kväll och lagt två spår.


Så jag fixade snabbt ihop fikakorgen och satte ut hundarna i bilen och ångade iväg till Tjärnan.


Snustorrt, 25 grader varmt och massor av frömjöl så skor, byxor och hundar blev helt gula.


Jag släppte på Maya på ett spår som var dryga 14 timmar gammalt. Hon pinnade på i värmen, missade visserligen två små pinnar av 8, men jag blev så imponerad av att hon fixade spåret. Jag fick ge henne vatten vid varje funnen apport, för hon blev verkligen trött och flåsig. Duktig liten hund, även frallor kan.


När vi kom hem från skogen ringde Nalles ägare att dom var i närheten.


Kurre och Agneta kom med husbilen. 

 

   

Det blev fika och trevligt prat ett par timmar. Berra blir uppvaktad av Nalles dotter Xena.

 

 

Söta lilla Aska 13 veckor, barnbarn till Nalle, ur Agneta och Kurres första frallakull.   

 

 

Nalle med sina döttrar Ninni (mamma till Aska) och Xena, med olika mammor.

 

 

Det blev en promenad innan dom åkte hem igen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards