Direktlänk till inlägg 28 maj 2021

Video på hundarna. Ring så spelar vi.

Av Kicki Fredlund - 28 maj 2021 17:54

På gårdagens promenad så skulle jag filma hundarna lite.


Jag har svårt att hålla fokuset på hundarna för jag försöker förflytta mig samtidigt, så det blir ju jättedåligt resultat, men man ser i alla fall en del av dom i det branta sandtaget.


Onyx är så otroligt snabb när hon springer, uppkäftig mot Maya också, speciellt om dom har en pinne samtidigt.



 


 


Idag ringde de från "Ring så spelar vi". I lördags var det min slutsiffra på mobilen och jag kom fram till slussen och pratade ganska länge med en tjej, men kom aldrig med i programmet.


Idag frågade hon som ringde om jag ville bli uppringd som första samtal i morgon bitti kl 7, innan dom dragit en ny slutsiffra.


Ok, då får jag väl gå upp lite tidigare i morgon, så jag inte är helt nyvaken när/om dom ringer.


 

Efter dagens skogspromenad, så gjorde jag en laxsida i ugnen. Enkelt och gott enligt mig.

 

Äntligen har jag rensat lite ogräs och planterat några småplantor i större krukor/urnor. Jag började även skura altanen, sen jag tvättat utemöblerna som var helt gula av frömjöl.


Hoppas vi får behålla det här vädret ett tag nu.






 
 
Ingrid

Ingrid

28 maj 2021 18:37

Kul med vidoe på hundarna!
Så spännande Kicki! Då måste jag lyssna och lycka till.
Ha en fin helg!

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 maj 2021 18:47

Kanske dumt att jag skrev i förväg att jag kommer att vara med.
Nu kommer jag säkert göra bort mig och få skämmas.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

28 maj 2021 22:46

Åh vad roligt, jag lyssnar alltid, även på morgonpromenaden med lurar öronen. Lycka till!!!

Kicki Fredlund

29 maj 2021 11:25

Ditt lycka till hjälpte inte, för svårt den här gången.

 
Anki

Anki

29 maj 2021 07:03

kul filmer på era härliga hundar! Bulldoggar är helt fantastiska ... älskar dem!
Nu sitter jag här och strax börjar Ring så spelar vi ... Lycka till!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 maj 2021 11:24

Onyx är så otroligt snabb i benen och springer i princip hela tiden.
Bra på ett sätt, hon blir ju välmusklad, men också tunn eftersom hon inte har världens bästa aptit.
Ja, du hörde, jag hade ingen tur med frågan.

 
Ingen bild

Ann-Marie

29 maj 2021 07:18

Trevligt samtal, omöjlig fråga, fin önskelåt.
Ha en bra dag I solen, här har den inte orkat igenom ännu.

Kicki Fredlund

29 maj 2021 11:21

Ja, det blev en omöjlig fråga för mig att klara.
Låten var "vår" låt då 1958 när jag var 14 år.
Dags att få nåt gjort i trädgården, innan det blir för varmt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards