Direktlänk till inlägg 27 maj 2021

Fasen också!

Av Kicki Fredlund - 27 maj 2021 12:20

Igår fick vi tillbaka den reparerade gräsklipparen, det var ju bara gasvajern som behövde bytas.


Så idag begav jag mig ut för att äntligen klippa det höga gräset.


Mulet kallt och blåsigt även idag, det är bara ynka 7 grader ute. Skulle haft vantar på mig, för det var kallt om fingrarna. Vem kan tro att det snart är juni månad.


Men jag fick inte igång klipparen, den har alltid varit lättstartad men nu var det tji.


Jag gav upp och gick sen in och 11-fikade och lät det gå lite tid, sen lyckades Berra starta den, han har ju lite starkare högerarm än jag.


 

Jag hann inte mycket mer än starta klippningen och förflytta mig till framsidan, där jag tyckte att det var viktigast att få klippt först.

 

 

Men fasen, plötsligt la den bara av och vi har inte lyckats få igång den igen. Förhoppningsvis kommer den på bättre tankar om den får vila och kallna.


Idag är det ytterligare ett majbarn som har sin födelsedag, då vårt yngsta barnbarn Ville fyller 12 år


 
 
Ingrid

Ingrid

28 maj 2021 09:48

Så försmädligt att gräsklipparen inte startar som den ska. Gräset måste ju växa väldigt hos er, ni som fått så mycket regn.
Det är kallt och eländigt här också!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 maj 2021 12:23

Ja, fy fasen! Nu kommer dom hit och hämtar gräsklipparen på måndag för att gå igenom den.
Gräset är otroligt högt nu och värre blir det.
Funderar på en robotklippare.
Ha en skön helg du också, nu skiner i alla fall solen äntligen. Lagom varmt också, så skönt!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards