Direktlänk till inlägg 22 maj 2021

Till Järbo.

Av Kicki Fredlund - 22 maj 2021 17:14

I morse åkte vi till Järbo för att gratta barnbarnet Ville som på onsdag fyller 12 år.


Det känns så skönt att man nu kan lätta lite på restrektionerna och faktiskt åka till nära och kära igen.


Tyvärr träffade vi inte Elvira, hon var hos sin mamma och skulle iväg och handla. 


Men på plats var Peters nya kärlek Sofie, en jättegullig tjej som det var så trevligt att träffa.


Jag var så dålig på att plocka fram kameran, så det här blir ett inlägg nästan utan bilder.


Men nån blir det i alla fall, eftersom Sofie fotade hundarna ute på tomten.


 

Onyx och Maya och Sofies blyga hund Martin.

 

 

Och en bild som Ville tog med min mobil.

 

På vägen hem stannade vi i Hofors och åter åt vi på den relativt nya thairestaurangen där.


När vi kom till thaien förvånades vi av att parkeringen var tom, så när som på en motorcykel, men medan vi åt så droppade det in den ena familjen efter den andra, så när vi åkte därifrån så var parkeringen knökfull, så vi kom verkligen i rätt ögonblick.


 

Gott var det och mätta blev vi. Frossade även i glass med friterade bananer till kaffet efter maten.


Regnet har vräkt ner periodvis både på vägen till Järbo och hem därifrån. Det är verkligen lokala skurar och däremellan skiner solen och det är ca 15 grader.


   

 
 
Ingrid

Ingrid

23 maj 2021 10:05

Nog är det trevligt att vi kan få känna oss lite friare i alla fall, även om det hela tiden poängteras att man ska vara fortsatt försiktig.
Thaimat är gott och här har vi ju kunna köpa det på lördagarna och jag har minsann passat på flera gånger.
Ha en skön pingstdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

23 maj 2021 12:15

Ja, det är skönt att kunna börja ses mer. Allt fler av våra vänner är nu vaccinerade.
Men eftersom det fortfarande (idiotiskt nog) finns de som nekar till vaccin, så får man fortsätta att hålla avstånd bland okända.
Ha fortsatt skön helg!
Kram!

 
paula

paula

25 maj 2021 23:55

Så kul att ni fick träffas och umgås! Och att nya svärdottern är trevlig! Martin ser verkligen underbart blyg ut!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 maj 2021 08:40

Ja, det var verkligen trevligt. Jag hoppas att det kan bli av oftare nu.
Stackars Martin, han blev helt ställd av mina hundars framfart, till slut la han sig i en soffa för att slippa dom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards