Alla inlägg den 20 maj 2021

Av Kicki Fredlund - 20 maj 2021 17:43

Idag var vi bjudna hem till Stig-Ove på smörgåstårta kl 13. Det var jättelänge sedan vi senast sågs, men nu är vi alla vaccinerade så det var läge.


Jag hade totalt missat att S-O fyllt jämna år nyligen (ytterligare en som fyller i maj).


Igår fyllde min syster Gertrud 75 år, det blev bara ett telefonsamtal. Jag fick veta att hon höll på att omplacera Trollet (Travarens Nuncio) till en ny familj, där han just nu är på prov.


På vägen in till Borlänge, så stannade vi till i Tjärnan och gick vår promenad med hundarna.


   

Onyx blev otroligt flåsig i det just då soliga och varma vädret, sen hon sprungit som en tok.

 

 

Hos Stig-Ove fanns en ny liten pärla vid namn Frost (Gimli Gårds Bifrost från Viking), 5 månader gammal. Hon ser ganska lidande ut åt mina pussar.

 

 

Kristina med Lisa, som hunnit bli veteran. alltså 8 år gammal.

 

 

Jag hade bakat en hallonkaka på morgonen, som jag tog med i stället för blommor. Stig-Ove stod knappt att känna igen, då han gått ner mer än 30 kg sen vi senast sågs.

 

När vi skulle åka hem så följde vi först efter till stallet där S-O har sin häst.


   

En stor snygg märr, vid namn Justaperfectdream, som vi förhoppningsvis snart får se på tävlingsbanan.

 

 

Vi fick även se en nordsvensk, som kommit ny till stallet just idag. Hemskt att en häst som kommer från en proffstränare ska behöva vara så här mager.

 

Just nu mullrar åskan våldsamt mellan regnskurarna, så det är tur att jag har skrivit klart.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards