Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

Oj! Skogen försvinner!

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2021 19:00

Vi brukar alternera våra hundpromenader i två olika skogsområden i Tjärnan. Oftast en bit upp i backen, men ibland längre ner.


För ett par/tre dar sen hörde jag att det sågades "bakom ryggen", när vi gick där uppe.


Idag när vi gick på den nedre delen så fick vi se orsaken.


På hela det promenadvarvet såg man resultatet av den avverkningen.


Men tackolov så har dom inte kalhuggit där heller.



                 

När hundarna hoppar upp på stenar och annat, så vänder dom nästan alltid baken till när jag vill ta kort på dom.


 

Eller, som här Maya framifrån medan Onyx vänder baken till.


 

Jag har kastat lite godbitar på marken, som hundarna söker reda på.  



 
 
Anki

Anki

8 maj 2021 07:31

Härliga bilder på finaste hundarna! Trist med skogar som försvinner, men skönt att det inte är slutavverkning med kalhyggen som följd. Här är det numer bara slutavverkningar och alla mina gamla fina skogar är borta.
Ha en fin helg!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 maj 2021 09:13

Tack för att du gillar mina hundbilder!
Visst är det tur att det bara är gallring i just dessa skogar, men våra bästa svampmarker är ett minne blott sen många år tillbaka.
Det värsta är att det var tack vare närheten till fina skogar som vi flyttade hit till Vikmanshyttan för snart 13 år sen
Ha en fin helg du också och ta det lugnt i packandet!

 
Ingen bild

Hillevi

8 maj 2021 09:01

Ett tag till får den stå då, skogen men... 💔 Min enda tröst är att det blir Kallehyggen, inte kalhyggen, han älskar dem och flyger fram och ser dessutom mig hela tiden - perfekt 👌 alltså i hans universum!

Kicki Fredlund

8 maj 2021 09:10

Ja uppsyn över Kalle har du ju på ett hygge. Hans långa ben fixar det ju också, men du då? Jag tycker att det är ett helvete att gå på hyggen, risiga, gropiga och allmänt obekväma.

 
Ingrid

Ingrid

8 maj 2021 09:15

Så skönt att man bara gallrar så att ni får ha er promenadskog kvar ett tag till.
Du har ju jättefina fotomodeller!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 maj 2021 09:43

Ja, det är då väl att dom inte kalhugger.
Hundarna gillar inte att vara modeller, det är därför det så ofta blir bakifrån. Dom sticker iväg när jag tar fram kameran.
Ha en skön helg du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards