Alla inlägg den 7 maj 2021

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2021 19:00

Vi brukar alternera våra hundpromenader i två olika skogsområden i Tjärnan. Oftast en bit upp i backen, men ibland längre ner.


För ett par/tre dar sen hörde jag att det sågades "bakom ryggen", när vi gick där uppe.


Idag när vi gick på den nedre delen så fick vi se orsaken.


På hela det promenadvarvet såg man resultatet av den avverkningen.


Men tackolov så har dom inte kalhuggit där heller.



                 

När hundarna hoppar upp på stenar och annat, så vänder dom nästan alltid baken till när jag vill ta kort på dom.


 

Eller, som här Maya framifrån medan Onyx vänder baken till.


 

Jag har kastat lite godbitar på marken, som hundarna söker reda på.  



Av Kicki Fredlund - 7 maj 2021 18:53

Solen tittade fram ett tag på f.m så jag skulle passa på att gå ut i trädgården, men det blåste så kallt så jag gick in igen utan att uträtta åt av värde. Det var bara 4 grader varmt, men nästa vecka ska det visst äntligen bli lite värme.


 

Växthuset står färdigt för att användas, men än vågar jag inte ställa in något där.

 

 

Sent omsider börjar fänrikshjärtat blomma närmast husgrunden, den brukar annars stå i full blom i maj.

 

 

Förra året fungerade den här för att hålla katter borta från rabatten, men i år tycks den inte fungera, för jorden är uppgrävd dagligen.


 

När vi kom hem från dagens skogspromenad så gjorde jag en pizza (av färdigköpt pizzakit), fyllde den med resterna av älgfärslimpan, salladsost och vanlig ost.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards