Direktlänk till inlägg 12 mars 2021

Luftvärmepumpen paj igen. Släkten utökas.

Av Kicki Fredlund - 12 mars 2021 10:33

En massa onödig snö föll i går, men idag är det plusgrader så jag hoppas att den sjunker ihop under dan.


 

Men just nu är snön bara så trist.

 

Värmepumpen fungerade inte många dar, i morse var det åter 17 grader i rummet och jag fick tända i kaminen för att få nån värme.


   

Hundarna passar på att njuta av värmen från kaminen. Jag fattar inte att dom står ut att vara så nära värmen.

 

Idag kom ett mycket trevligt meddelande, det var barnbarnet Felix som blivit pappa i går kväll.


Stolt pappa med sin förstfödda

 

  

Det blev en liten flicka, vårt 5:e barnbarnsbarn. 

 

Om ca en månad så väntas en liten kusin till denna baby, då Emelie väntar sin förstfödda.

 


 
 
Ingrid

Ingrid

12 mars 2021 11:06

Så retligt att värmepumpen lagt av igen. Hoppas att det där kretskortet inte dröjer alltför länge.
Grattis till det nya lilla barnbarnsbarnet!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

12 mars 2021 12:57

Killen som var här och konstaterade felet, trodde nog att den skulle paja igen.
Tack! Det fyller på i barnbarnsbarnskaran (kors vilket långt ord det blev).
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

12 mars 2021 12:05

Tur att ni har kaminen.
Grattis till nytillskottet!

Kicki Fredlund

12 mars 2021 12:55

Tack!
Ja, den kaminen har fått göra rätt för sig den här vårvintern.

 
Skyttlat

Skyttlat

12 mars 2021 12:50

Grattis till nykomlingen!
Ja, det enda man kan lita på är vedeldning en.
Trevlig helg och kram! 💖

http://Skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

12 mars 2021 12:54

Tack!
Ja, nog är det en välsignelse att vi har braskaminen.
Trevlig helg till dig också kram!

 
paula

paula

12 mars 2021 22:30

Hoppas den blir lagad på riktigt nu då, inte kul att vakna i kyla. Jag har blivit väldigt frusen på gamla dar. Grattis till nytillskottet i familjen. Du ligger ett par steg för mig, men så har du ju också flera barn än jag...Hoppas du får möjlighet att träffa henne senast till sommaren, jag tror löven börjar trilla innan man får börja umgås igen. Inte en dag utan negativa besked, både om smittökningar och vaccinbrist. Fy så trist.
Kramen och trevlig helg, hälsa Berra

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

13 mars 2021 17:39

Det beställdes ett nytt kretskort, men det var ju bra att värmepumpen funkade några dar iaf.
Ja, med våra 9 barnbarn, så borde det ju bli några barnbarnsbarn också.
Jag hoppas verkligen att det tar fart med vaccineringarna över hela landet, det verkar ju vara väldigt ojämnt.
Kram och skön helg till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards