Direktlänk till inlägg 23 februari 2021

Vårvärme.

Av Kicki Fredlund - 23 februari 2021 16:18

Idag har det, trots att det inte varit nån sol, varit +6 grader.


Det var riktigt vårvarmt när jag promenerade med hundarna. Men vi fick nöja oss med att gå till badplatsen idag.


Nu kan man inte gå på isen längre, det är alldeles för blött.

 

Stigen bort mot badplatsen var också väldigt blöt.


 

Jag vet inte vad det blivit för fel på min lilla kamera (inte mobilen) det blir en ljus fläck mitt på bilden. Nån som vet?

 

Man ser väl inte så bra av fotot, men här porlade vattnet fram från stigen ner till sjön.

 

 

Idag fick vi trevligt besök till 11-kaffet. Roland hade t.o.m bakat sockerkaka och tagit med sig.

 

Berra blir så uppiggad av att träffa gamla vänner att prata minnen och annat med.


Igår testade vi att åka till Tjärnan och gå med hundarna, men det var inte så lyckat. Ja, hundarna hade ju inga problem, men det var jobbigt för Berra och mig att gå i den blöta snön, för skoterspåret var helt vattenfyllt så där kunde man inte gå.


 

Tjärnan igår. Till en början kunde man gå utmed sidan på skoterspåret, men sen blev det för mycket vatten.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

23 februari 2021 23:17

Nu är det blött i markerna, men det står väl inte på så torkar det upp. I alla fall om det fortsätter vara varmt.
Så roligt för Berra att få prata gamla minnen, sånt behöver man minsann.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 februari 2021 09:54

Det dröjer nog innan det torkar upp även om det milda vädret håller i sig, vilket jag knappast tror att det gör. Mycket snö kan komma än, vi är ju kvar i februari.
Ja, Berra lever upp lite när Roland kommer på fika.
Kram

 
Anki

Anki

24 februari 2021 08:01

Trevligt ed besök ... de behöver få träffas och berätta minnen ibland :)
Fin promenad, men oj så blött - och det är lika blött här kan jag lova. Det enda som funkar är gummistövlar, men då riskerar man halka istället.
Har tyvärr ingen idé om den ljusa fläcken ...
Ha en fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

24 februari 2021 09:50

Ja gubben, som inte mår så bra, piggas alltid upp när han träffar nån från det gamla hästlivet.
Det har ju verkligen inte blivit många tillfällen det senaste året.
Synd på kamera, för den är så liten och enkel att ta med sig, men man vill ju inte ha ljusa partier mitt i bilden.
Det ser ut att bli en mild dag idag också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards