Alla inlägg den 18 februari 2021

Av Kicki Fredlund - 18 februari 2021 14:44

Idag var det dags att veckohandla. D.v.s vi hade kunnat vänta till nästa vecka, men eftersom mjölken var slut, och den måste jag ha i mitt kaffe, så fick vi handla idag.


Jag ringde i morse till Dollarstore och kollade om dom hade fått in, och hade kvar, av de populära fluffbäddarna. Jodå, dom fanns igen i alla tre storlekarna, pris från 100 kr för den minsta på 50 cm till 250 för den största på 95 cm i diameter.


 

Alltså blev det Dollarstore och två fällar till i olika storlekar. Jag hade ju en tidigare som jag köpt på nätet för dyra 600 kr (och då skulle det föreställa rea, kom från Kina, så jag fick dessutom betala tull).

 

Det gick ju inte att passera godislängan utan att fylla en burk, Berra var för första gången på ett år med in i en affär, och är det nåt han är svag för så är det godis.


Sen blev det Lidl, ICA, Apoteket och systemet. Nu reder vi oss ett tag med både det ena och det andra.


Vädret är grått och trist med 4 minusgrader. Jag har otroligt ont i kroppen, nacke och axlar värst, så idag blir det ingen sparktur på sjön, hundarna får nöja sig med en koppelpromenad i byn.


Dessutom är vägen nysandad med grovt grus ända in till dikeskanten, så nu kommer jag inte kunna åka spark till sjön, utan båste släpa den med mig i gruset.


Lidl hade så billiga semlor, två stycken för 22 kr. Så idag har vi för första gången på flera år (tror jag) ätit semla i varm mjölk. Brukar alltid annars äta dem till kaffe.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards