Alla inlägg den 15 februari 2021

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2021 08:58

I morse var det -15 grader, men solen är redan uppe, så det blir säkert en fin dag idag också.


Men kanske inte som igår, då det bara var -4 på morgonen och -1 grad när jag var på sjön med hundarna. Och senare på dagen var det +8 grader och takdropp i solen på altanen.


Om det var mycket folk på isen i lördags, så var det ännu fler igår.


Jag tog den längre plogade slingan, den som går ner till södra delen av sjön och vänder, men fortfarande inte den längsta. Det tog en timme.


Det fanns mycket som Maya och Onyx gärna ville springa till, men det blev mest bara en bit.

 

 

Det satt flera gäng med pimplare, eller bara fikande utefter sjön, en del med hundar andra utan, så det var svåra frestelser för Maya och Onyx. Bitvis fick jag koppla upp dom tills vi passerat det mest spännande.


En fyrhjuling med pulkadragna barn bakefter.

 

 

Här har jag kommit till slutet på slingan där den vänder och sen går tillbaka till den norra änden av sjön, men på andra sidan.

 

 

Jag har aldrig varit så långt ner och visste inte att det fanns en gammal grillplats där.

 

Om det finns mycket att titta på, så måste man inte se åt samma håll.

 

Med tanke på hur otroligt mycket längre dom springer än vad jag sparkar mig fram, så är det konstigt att dom inte blir tröttare, men här flämtar ändå Maya i värmen.

 

Här har någon lämnat sitt fiskehål för senare vittjande.

 

Det blåste även igår, men inte lika kraftigt som dan innan. Med tanke på att det är kallare idag, så hoppas jag att det slutat att blåsa helt.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards