Alla inlägg den 14 februari 2021

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2021 09:06

När gårdagens morgonkyla övergått till en solig dag med klarblå himmel och minus tre grader så var det bara att ge sig ut på sjön med spark och hundar.


Det var fler som tänkte samma sak, för jag har aldrig sett så mycket folk vid slogboden och på isen.


Jag fick ha hundarna kopplade tills jag kommit iväg en bra bit, så dom inte skulle springa tillbaka till folket, som dessutom hade gott om hundar med sig (jag tror t.o.m att jag såg två frallor inbäddade i täcken, men jag kunde ju inte stanna till med tanke på mina egna monster).


 

Jag tog den längre sträckan på den plogade banan, men fortfarande har jag inte varit runt på den längsta, skulle tro att den går runt hela sjön. Jag har vänt mig om här, när jag fotade sträckan som jag just sparkat mig fram på. Jag hade kraftig vind i ryggen, så det gick som ett huj.

 

   

Hundarna rusar som vanligt iväg mot strandkanterna för att kolla in om det är nåt spännande. Det var det tydligen eftersom Onyx blev kvar när Maya kom tillbaka.

 

   

Tillbakavägen på andra sidan sjön var betydligt otrevligare, för nu hade jag den kraftiga nordanvinden i ansiktet, Det blåste så hårt att det blivit glansis bitvis.

 

 

Även där var ju hundarna tvungna att kolla in skogsbrynet.

 

 

Skoteråkarna var så pass långt borta så dom kunde passera utan att väcka hundarnas intresse.

 

 

Till människan som bara syntes som en prick långt bort, startade dom med språng, men vände tillbaka, för det var lite för långt, dessutom försvann ju jag ifrån dom på sparken.

 

   

Det var stor aktivitet både på den upplogade skridskobanan och vid slogboden. Kanske var det nån som fyllde år med tanke på ballongerna.

 

Hemkommen igen så var det dags att göra mat. Såg ett mattips i senaste Allers, ibland är det bra med en veckotidning.


Skrubbade potatisar skivades med skalet på och las i en ugnsform tillsammans med klyftade skalade rödbetor, krydda och ringla över lite olja, stek i ugnen 20 min. sen på med laxfiléer och ytterligare 10 min.


Jag missade att man även skulle avsluta med att hälla över stekt hackad bacon, men det blev gott ändå.


På tal om veckotidning, så har jag för tredje månaden i rad vunnit på Postkodlotteriet.


I december vann jag en ny lott till dragningarna i januari. I januari vann jag i vinstvalet med mina då fyra lotter, vilket jag nyttjade till prenumeration på Allers 4 x 6 nummer.


Och nu i februari har jag åter vunnit i vinstvalet, men nu har jag bara en lott kvar, då jag sagt upp de övriga. Eftersom jag varken vill ha handdukar eller prydnadsföremål så blir det nog att jag väljer veckotidning igen (6 nummer).


När jag nu haft sån tur med lotterna, kunde det inte fått vara en mer rejäl vinst, hundratusen eller så där.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards