Direktlänk till inlägg 26 januari 2021

På isen.

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2021 14:41

Idag har vi äntligen fått lite sol på himlen. -3 grader på dan gjorde att promenaden med hundarna blev väldigt skön.


Det blev premiär för att gå på isen på sjön. Men jag gick inte så långt ut.


Det var ingen idé att ta sparken, det är för mycket sand på vägen, men dobbar under kängorna var ett måste, även om jag får värre ont i ryggen då.


         

Hundarna busade som vanligt, trots att det ibland blev halt under tassarna.

 

I morgon kanske jag testar att ta med sparken ut på isen.


 
 
Ingrid

Ingrid

26 januari 2021 15:01

Det ser mysigt ut på isen!
Här har det snöat från och till hela dagen, men det töar bort efterhand.
Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 januari 2021 16:21

Sjön är jättetrevlig att åka spark på, det har ju inte gått på ett par år. Förra året ingen kyla och året innan för mycket snö. Kanske kommer det gå bra i år om kylan håller i sig.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

26 januari 2021 19:28

Härligt ser det ut på isen! Påminns om alla vinterutflykter till mina sjöar med Troja, Embla o Ankan. Men i år är jag fegare med bilen i halkan så vi går och går och går istället. Kalle oftast kopplad för att inte skrämma djur, stackars Kalle... Men tretimmarsturer gör även honom åtminstone halvnöjd och mig helmör! :)

Kicki Fredlund

26 januari 2021 21:46

Jag ska nog våga mig ut lite längre på isen nu när det blir kallare, -10 just nu.
Vi har ju så nära till sjön, bara drygt 300 m och det är ett perfekt motionsställe för hundarna när man inte åker till skogen.

Tretimmarstur!! Aldrig i livet om vintern, på hösten i svampskog kanske. Nå förresten inte nu längre. Jag skulle bli mer än helmör.

Förlåt att jag tjatar, men har du fortfarande inga planer på att starta upp din blogg?
Det har ju gått två år nu!!

Ha det gott!

 
paula

paula

26 januari 2021 22:40

De ser allt lite bortkomna ut där på badbryggan. Minns inte, gillar de att simma? Ja jag menar förstås inte att vinterbada...
Ja idag var det så skönt ute, vindstilla o några minusgrader o en sol som börjar värma så smått.
Kram från pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 januari 2021 09:25

Det var ju första gången hundarna fick tillåtelse att gå ut på isen i år, så dom kanske var osäkra på om dom verkligen fick.

Dom är inget vidare på att simma, i.a.f inte Maya, men går gärna i vatten där dom bottnar.

Kylig morgon -13 grader, men solen är redan uppe så det blir nog en fin vinterdag.
Kram

 
Anki

Anki

27 januari 2021 08:48

Ser härligt ut - och så fina bilder! Trevligt att ha sjön så nära ... och hundarna ser glada ut!
Ha en fin dag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 januari 2021 09:20

Ja det är en ynnest att ha en sjö så nära, till en fin badplats med brygga är det bara 500 m, men där låter jag inte hundarna bada och själv är jag en badkruka, så jag har badat (= doppat mig och simmat) max 5 gånger sen vi flyttade hit för 12 år sen.
Men i viken vid slogboden (drygt 300 m dit) där låter jag hundarna bada, dit händer det också att hästägare rider med sina hästar, som får plaska i vattnet.
Ha en fin dag du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards