Direktlänk till inlägg 28 oktober 2020

Nu kan snön få komma.

Av Kicki Fredlund - 28 oktober 2020 13:44

Idag var jag till Hedemora och fick vinterdäcken påsatta på bilen.


Nu är jag redo för snön i alla fall.


Men jag vill inte ha nån snö på länge än.


Idag var det 7 grader varmt redan kl 7 i morse, nu regnar det och är nära 9 grader.


Det lutar åt att hundarna får nöja sig med att vara på tomten idag, för det är nog väldigt blött i skogen.


 

Jag har varma mackor med Karl-Johanstuvning på, i ugnen.

 

 

Till det blev det en sallad efter devisen "man tager vad man haver". Vitkål, morötter, rödbeta (den enda som fanns på landet), röd lök och paprika. Dressing på olja, vinäger, socker och salladskrydda. Den har stått och dragit sen i morse.

 

Jag har nappat på ett erbjudande från Nextory, om att lyssna på böcker i en månad för 9 kr.


Så nu kan jag lyssna på alla böcker som jag blivit tipsad om, dom som inte finns på biblioteken (än).


Just nu är det den senaste boken av Pascal Engman Änkorna som jag lyssnar på, jag har lyssnat på de tidigare.



 
 
paula

paula

28 oktober 2020 16:33

Varje gång jag ser dina goda mackor tänker jag att jag ska också äta varma svampsmörgåsar. Tror du det blir av? Jag har nästan aldrig grädde hemma, så då blir det ju ingen stuvning heller. Nu har jag köpt sån med lång hållbarhet så då kanske det finns hopp...
Ja nu är det såå blött, tänkte gå o ta hem lite tallkvistar att fylla de tomma krukorna med, men jag väntar på torrare dagar. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 oktober 2020 16:41

Det går ju inte att göra en stuvning utan grädde, men som sagt det går ju ta en med längre hållbarhet, även om dom bara har 36% fetthalt.
Jag har alltid grädde i kylen. Det är när jag märker att datumet går ut, som jag får lite bråttom att göra svampmackor eller annat som fordrar grädde.
Nu kan det väl räcka med blöta för ett tag.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

28 oktober 2020 17:46

En sån där svampmacka och salladen till den skulle jag inte säga nejtack till. Jag blev väldigt sugen när jag så läckerheterna, så nu får jag nog ta en vända ut i köket och fixa till något till kvällen.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 oktober 2020 18:43

Svampmackor är gott, speciellt på Karl-Johan.
Hoppas du hittade på nåt gott när du hamnade i köket.
Jag äter aldrig nåt på kvällen.
Det blir bara mat en gång per dag. Tur det eftersom jag inte alls gillar att fixa mat, skulle aldrig stå ut om jag var tvungen att göra det två ggr per dag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards