Alla inlägg den 15 september 2020

Av Kicki Fredlund - 15 september 2020 09:55

Ibland blir det inte av att jag bloggar dagligen, mest för att det inte händer nåt. Vi går ju mycket i skogen nu i svamptider, ofta flera timmar varje dag.


Men i söndags var det som vanligt spårträff. Vi är inte längre så många som träffas, men nästan alltid Ylwa och Puma och jag med mina hundar. 


I söndags kom ändå en till, då Lisbeth och lilla Grynet var med.


 

Lisbet håller på att trassla ut sin spårlina och Grynet (Marikarlos Quick Qatwalk) vänar på att få sätta igång. Hon var jättesäker i spåret, som jag hade lagt nån timme tidigare.


 

För det mesta kommer vi hem med svamp på våra skogsturer, ibland inte så mycket, men alltid blir det något och just nu finns det jättefina Karl-Johan.



Vi har tydligen fått en liten husgroda.


 

Jag såg hur den satt vid tvättmaskinen i morse och jag lyckades ta kort på den.

 

 

Jag kunde t.o.m gå närmare och ta en närbild. Den är verkligen liten. Jag undrar vad den äter för att överleva.

 


Igår åkte vi till skog lite längre bort, vi tog det på förmiddagen, då det hotades om regn senare på dan.


Det kom inget regn trots kvalmigt väder och kolsvart himmel och 19 grader varmt.

 

Berra plockar fram för att vi ska fika, efter första kollen efter svamp.

 

Svamp fanns det nästan ingen, men otroligt mycket blåbär och dom var så stora och fina att jag plockade en liter för hand, hade ju bärplockaren i bilen och bara svampkorgen med upp i skogen.

 

Den höga järnhalten som finns i bergen här, gör att man ofta ser såna här röda stenar.

 

Efter gårdagens timmar i skogen, så blev det veckohandlat i Hedemora. Jag hade svamp att posta, annars hade jag nog kunnat vänta några dar till med att handla. 


På kvällen ringde vi till äldste sonen som fyllde 55 år (jösses hur är det möjligt?)


Han låg dessvärre sjuk i hög feber och värk. Hoppas att han inte fått Covid-19, men risken är nog stor att det är så, han skulle bli kollad idag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards