Alla inlägg den 9 augusti 2020

Av Kicki Fredlund - 9 augusti 2020 14:19

Efter dagens lydnadstävling på klubben, så fick jag definitivt inspiration för att börja träna hund igen, men frågan är om motivationen räcker.


Det gäller nog både för mig och för Maya, som i så fall vore den jag skulle träna lydnad med.


Onyx ska få en chans på nose work.


Berra stod på altanen och tog kort medan jag körde ett litet pass med Maya.


   

Kontakten helt OK, men vi har att jobba en hel del på positionen.

 

 

Inkallning, inga problem.

 

   

Inte heller fjärrdirigeringen.

 

Belöning med knut och

 

 

eller godis.

 

Kanske åker jag t.o.m till klubben på tisdag då "PRO-gänget" tränar.


Av Kicki Fredlund - 9 augusti 2020 13:22

Idag var det lydnad Startklass i Skoga.


Inte fullt så hett som igår, men 25 grader räcker väl till.


Jag har ju inte sett en lydnadstävling på flera år, än mindre tävlat i nån.


De nya klasserna har jag inte alls satt mig in i, så jag blev förvånad över vissa saker.


Bl.a går de tävlande banvandring tillsammans med tävlingsledaren och domaren.


Startklassen har betydligt färre moment och även enklare än den tidigare klass 1.


Jag fick faktiskt inspiration för att sätta igång och träna Maya igen, efter långt uppehåll.


Momenten är inte främmande för henne, men sen gäller det att träna till dom sitter och inte minst att träna med störning, så man kan utföra dom på tävling.


Den som lever får se.


 

Banvandring var alltså nåt som jag inte visste om.

 

 

Tävlingsledare Ninni och domaren Anders Östling, går igenom det sista inför starten.

 

Tog ut Maya på tomten när jag kom hem och körde ett litet lydnadspass. 


 

Kontakten är helt OK, men vi får jobba mycket på possitionen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards