Alla inlägg den 5 augusti 2020

Av Kicki Fredlund - 5 augusti 2020 12:17

I morse blev det skogen tidigt, d.v.s direkt efter frukost.


Även idag fick jag med mig Berra trots att det var tidigt på dan, och trots att Travronden kom på morgonen med helig läsning. Men den fanns ju kvar när vi kom hem.


Vi åkte till annan skog, inte så mycket längre bort (7 km), men jag har inte varit där i år. Vägen dit avslutas också dessvärre med en ganska, för bilen, dålig skogsväg.


   

Men hundarna uppskattade säkert att få komma till nya skogsmarker.

 

 

Här, precis som på andra ställen, låg det jättestora vindfällda trän.

 

 

På tal om jättestora, så var nog det här den största myrstack jag sett.

 

Efter en ganska misslyckad svampletarpromenad så åkte vi hemåt igen och bytte skog.


Jag stannade till först och plockade lite blåbär, men bara så pass att vi har färska till filen, eftersom jag fryst ner allt jag plockade igår.


Inte så värst mycket kantareller i den andra skogen heller, men en del blek taggsvamp.


Karl-Johan lyser dessvärre helt med sin frånvaro.


Tillbaka till bilen, så passade hundarna på att gå ner i ett gyttjefyllt dike/å, dom trodde väl att dom skulle kunna dricka vatten där, men det var så djupt att Onyx simmade omkring först innan hon tog sig upp igen.


Fy så det stank dy i bilen när vi åkte hem.


 

Straffet för både mig (ont i ryggen) och hundarna (Onyx gillar inte att bli badad), blev en vända i badkaret.

 

 

Dagens skörd, trots totalt två timmar i skog, blev inte mycket att skriva hem om.

 

 

En annan skörd, som rådjuren har lämna ifred i år, är sockerärtorna som jag plockar av dagligen.

 

Nu ska jag ta reda på bären och svampen, sen vi ätit lunch/middag får vi fikagäst vid halvtre-tiden .



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards