Alla inlägg den 4 augusti 2020

Av Kicki Fredlund - 4 augusti 2020 19:05

I morse åkte jag ensam till skogen efter frukost. Skulle plocka blåbär till en vän, som sen skulle komma på 11-fika.


Nu blev det inte så mycket blåbär, men däremot snavade jag över ett par större kantarellfläckar.


Åkte till en skog som jag inte varit i tidigare i år. Jösses! Där fanns det blåbär! Stora som små körsbär!


Men jag hade bara tid att plocka ett par liter, eftersom det skulle komma fikagäst till kl 11.


 

Den här katten, som ofta befinner sig på vår tomt, var ovanligt kelig när jag kom hem med bilen.


Efter fikabesöket, det var Roland från Borlänge som kommit hit, så åkte vi till skogen igen eftersom det var så otroligt mycket blåbär där.


Berra och hundarna följde med. Berra hade väl hoppats på att hitta kantareller, men gjorde inte det.


När jag gick tillbaka till bilen och var på väg ner från den branta skogsstigen, så ringde Marianne.


Jag var väl lite ouppmärksam och plötsligt låg jag i branten. En 5-literhink i ena handen och en full bärplockare och mobiltelefonen i andra handen.


Jävlar!! skrek jag rakt ut, men döm om min förvåning när hinken stod bakom ryggen på mig, den hade landat på rätt köl och inte tappat ett enda blåbär. Ca 10 bär hade hoppat ur bärplockaren, det var allt. Borde jag köpa en Trisslott?


När jag kom hem hade jag fått ett sorgligt meddelande från en av mina valpköpare.


"Amigo" Travarens Najo, kullbror med Onyx' mamma Pju (Travarens Next Time). Hade blivit akut sjuk igår, då han blev helt förlamad och var tvungen att få sluta sina dagar. 


 

 Amigo 1 år



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards