Alla inlägg den 3 augusti 2020

Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2020 15:11

Igår trillade jag omkull när vi var i skogen, hundarnas fel, dom var kopplade och mer eller mindre drog omkull mig när vi skulle över ett dike.


Jag kände inte av något igår, jag hade ju landat mjukt, men idag har jag ont i en armmuskel som troligen fick sig en sträckning i fallet. Tur att det inte var den onda högra armen.


Idag har jag bättrat på smärtan i armen och lagt på ryggont, för jag har spolat och skurat gräsklipparen, sen lyft in den i bilen med Berras hjälp. Sen körde jag den till verkstad i Säter där den ska repareras och servas.


 

Det finns många sätt att knäcka ryggen på, det här är ett.

 

 

Fick ju lov att ta ut hundburen först, vilket innebar att bagageutrymmet blev välbehövligt städat och dammsuget.

 

Något annat som också var Aj! var när jag igår e.m skulle kolla kantareller på ett säkert ställe.

 

 

skogen var rent livsfarlig att ta sig fram i, överallt låg träd och ris som plockepinn efter skogsmaskiners framfart.

 

Om dom åtminstone körde åt samma håll som stigarna gått, men nej kors och tvärs och rakt över, så man tappade origenteringen totalt.


Till slut kom jag dock fram till stället som jag visste skulle ha kantareller, men det mesta var sönderkört och begravt.


 

Lyckades till slut hitta några begravda under rismassor.

 

Åter tack och adjö till en fin svampskog, att leta trattisar där kan man bara glömma.


 

Strax intill har skogsmaskiner grävt djupa sår i marken i den här skogen.

 

Jag fick se något idag, som gladde mig mycket.


   

Höstanemon! Mer än meterhög höjde den sig över de andra blommorna.

 

Jag har satt höstanemon flera gånger utan att den tagit sig, den här visste jag inte ens om, när jag nu fick se den uppe vid husväggen.


 

Annat som blommar nu är hostan, som tagit över när klematisen blommat klart.

 

 

Zinnian blommar också.

 

 

Men vad sjutton har hänt med rosenskäran, den borde blomma nu, men inte en knopp syns bara en hel skog av grönt.

 

Idag fick jag åter igen tillbaka ett skickat paket, som inte mottagaren hämtat ut. Både den här och den förra säger att dom inte fått någon avisering från Postnord om att hämta ut posten. 


Den här gången var det torkad svamp, så det var i alla fall inget som blev förstört, men förra gången var det blomskott, så det var ju värre.


Jag ska åka och posta svampen det på nytt och samtidigt hämta ut routern från Telia, som kommit idag. 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards