Direktlänk till inlägg 19 juli 2020

Trevligt besök i spårskogen

Av Kicki Fredlund - 19 juli 2020 17:32

Jag var inte helt säker på att åka till spåren idag, men eftersom jag ändå skulle plocka blåbär så fick Maya och Onyx följa med.


Det var 23 grader, väldigt kvavt, men samtidigt fläktade det, för det blåste rätt friskt i byar.


Jag la ett spår till Puma och Ylwa la ett till Onyx. Onyx var osedanligt okoncentrerad i spåret, förmodligen för att hon är i höglöp, så jag bröt efter mindre än 100 m.


Istället fick Maya gå det spåret. Hon var också okoncentrerad, men tog de flesta apporterna.


Ninni, som gick med och tittade, bannade mig för att jag inte peppar mina hundar mer när dom finner sina apporter. Hon tyckte det saknade motivation på båda för att ta sig fram i spåret.


Onyx skyller jag på löpet, men annars har Ninni helt rätt, det har blivit mycket slentrian i mitt spårande med hundarna. Nyttigt att få höra det.


 

Det var alltså Ninni som var vår besökare i spårmarkerna idag. När hon kom med sin Pelé.

 

Ninni skulle köra uppletande och ville ha lite främmande dofter i rutan. Nu var det bara Maya som kunde gå med och valla. Det hade ju inte varit så juste mot Pelé att låta två löptikar valla av rutan (även Puma är i höglöp).


 

Ninni skickar ut Pelé i rutan att leta.

 

   

Ninni hade lagt 4 föremål som jag hade bland mina hundprylar och i ett enda nafs letade Pelé upp alla 4 och lämnade av till sin matte.

 


Jag plockade några bärplockare med blåbär innan jag åkte hem.


 

Sen hade jag ett styvt jobb med att rensa, men det var skönt att sitta i blåsten ute på altanen.

 

 

Jag brukar ta några kvistar med hem och plocka av för hand. Det är ju så vansinnigt mycket bär på varje kvist i år.

 

Till mat idag gjorde jag en pastasallad, hade lite rökt skinka att tärna i tillsammans med fetaost i kuber och en röd lök.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards