Direktlänk till inlägg 18 juli 2020

Cissi och Martin på snabbvisit

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2020 10:44

Igår kväll (kl18) kom Cissi och Martin från Göteborg. Dom ska åka runt bland vänner några dagar och även hälsa på Cissis barnbarn, som nu har flyttat till Gagnef.


Det kändes oerhört konstigt att inte kunna välkomna sin dotter med en kram, men hon och Martin fick inte ens komma in, utan gick bakvägen till altanen, där jag precis hade middagen klar. Fläskytterfilé, nyupptagen potatis och sås på smörsopp.


   

Vi satt vid varsin ände av bordet och kom aldrig varandra närmare än så. 

 

Strax före kl 21 åkte dom vidare till Borlänge.


   

Vi fick en jättefin fotobok med bilder som Martin tagit på Berras födelsedag, när vi bjöds på en heldag i Göteborg.

 

I morse tog jag alla tre hundarna med till skogen, jag åkte halv 9 innan det blivit så varmt, dessbättre var det inte heller soligt.


 

Onyx och Triss förser sig av dom goda blåbären.


Jag hann plocka knappt 4 liter innan ryggen sa ifrån och flugorna började bli besvärande.


Halv 10 var jag hemma igen, så det går verkligen fort att plocka i år. Jag var dessutom slarvig och inte så "snäll" mot blåbären, men jag vill ju få med mig så mycket som möjligt hem.


Det blev raka vägen ner i baljan, som oftast när dom varit i skogen och sprungit.

 

Oj då, här fastnade Triss med ena baktassen i hålet på kanten, men det gick bra.

 

 

Även en lite balja kan svalka tre hundar samtidigt.

 

Nu är det dags för 11- kaffet, sen blir det att rensa blåbär ett par timmar. Tyvärr får jag ingen hjälp av Berra varken med att plocka eller rensa. Han väntar på svampen.


 
 
Ingen bild

Ingebritt

18 juli 2020 13:19

Dina hundar har det bra - först få äta blåbär och sedan bad i baljan!

Kicki Fredlund

18 juli 2020 13:23

Enkelt för mig när dom roar sig på egen tass.

 
Ingrid

Ingrid

18 juli 2020 16:57

Ja det är en konstig tid vi lever i, men jag läste en insändare i GA i dag där skribenten välsignade att hon slapp kramas med folk, för det var det värsta hon visste. Så det finns i alla fall någon som gillar det här sättet att hålla avstånd.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

18 juli 2020 18:49

Jag är väl egentligen inte nån speciellt kramande människa, men min familj vill jag gärna kunna krama om.
Kram

 
Henrik

Henrik

18 juli 2020 20:22

Really cute dogs! Have a great summer!

Best regards, HEnrik from Norway

https://stavanger.bloggplatsen.se/

http://https://stavanger.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

19 juli 2020 08:54

Tack!
Ha en fin sommar du också. Jag svarar på svenska, för jag ser att din norska restaurangblogg är på svenska.

 
Herr Nilsson Fru

Herr Nilsson Fru

19 juli 2020 11:52

Lite tungt de där att inte få kramas, men ändå gott att ni fick umgås och träffa dem.
Bara det är ju glädje o guld.
Fin fotobok, sånt är kul. Jag har tänkt att göra till alla barnbarn med foto på saker o dem som vi gjort tillsammans. Men vet inte redigt när jag ska ta tag i det. De är ju några stycken o mycket har vi gjort genom åren. Vilken lycka för hundarna med sin badbalja. Tänk att tre stycken får plats.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

19 juli 2020 17:26

Jag har gjort fotoböcker till äldste sonen och dotra när dom fyllde 50. Bilder från födseln och framåt.
Kul att rota bland gamla bilder, men fort gick det inte. Tvärt om, jag höll på i flera månader.
Kramiz

 
paula

paula

20 juli 2020 21:36

Så kul med Cissi på besök. Ja nog är det eländigt att inte få kramas i dessa dagar. Jag skulle kunna hyra ut min hund till alla gamlingar som saknar närhet och kramar. Ser till att några i alla fall får hälsa och ta upp Daniel i knäet en stund. Sr hur gott det gör dem. Tyvärr är han lite reserverad och vill inte kramas av vem som helst...Cyberkram till dig o Berra, jag förstår honom med bärrensningen. Otroligt tråkigt arbete...plockar du inte hjortron. Det finns massor, helt galet mycket har jag sett på kompisars facebook...

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 juli 2020 08:55

Ja, det var gott att få träffa henne igen, det var ju faktiskt ett år sen sist.
Jag har aldrig plockat hjortron här, Har aldrig sett några, skulle vilja veta var dom finns, utan att behöva åka till norra Dalarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards