Alla inlägg den 18 juli 2020

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2020 10:44

Igår kväll (kl18) kom Cissi och Martin från Göteborg. Dom ska åka runt bland vänner några dagar och även hälsa på Cissis barnbarn, som nu har flyttat till Gagnef.


Det kändes oerhört konstigt att inte kunna välkomna sin dotter med en kram, men hon och Martin fick inte ens komma in, utan gick bakvägen till altanen, där jag precis hade middagen klar. Fläskytterfilé, nyupptagen potatis och sås på smörsopp.


   

Vi satt vid varsin ände av bordet och kom aldrig varandra närmare än så. 

 

Strax före kl 21 åkte dom vidare till Borlänge.


   

Vi fick en jättefin fotobok med bilder som Martin tagit på Berras födelsedag, när vi bjöds på en heldag i Göteborg.

 

I morse tog jag alla tre hundarna med till skogen, jag åkte halv 9 innan det blivit så varmt, dessbättre var det inte heller soligt.


 

Onyx och Triss förser sig av dom goda blåbären.


Jag hann plocka knappt 4 liter innan ryggen sa ifrån och flugorna började bli besvärande.


Halv 10 var jag hemma igen, så det går verkligen fort att plocka i år. Jag var dessutom slarvig och inte så "snäll" mot blåbären, men jag vill ju få med mig så mycket som möjligt hem.


Det blev raka vägen ner i baljan, som oftast när dom varit i skogen och sprungit.

 

Oj då, här fastnade Triss med ena baktassen i hålet på kanten, men det gick bra.

 

 

Även en lite balja kan svalka tre hundar samtidigt.

 

Nu är det dags för 11- kaffet, sen blir det att rensa blåbär ett par timmar. Tyvärr får jag ingen hjälp av Berra varken med att plocka eller rensa. Han väntar på svampen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards