Alla inlägg den 27 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 27 juni 2020 09:49

efter regn och svalare väder.


Det är inte mänskligt att det ska vara 27 grader varmt strax efter kl 9 på morgonen.


Jag har varit ute och planterat de sista planorna jag hade kvar, som skulle ut i krukor. 


Jag trodde jag skulle hinna innan det blev för varmt, men nu sitter jag här och flåsar och torkar svetten av mig.


I år har jag bara satt i krukor/urnor, förutom dom som är planterade i den uppgrävda rabatten vid ingången till huset.


 

Det kommer väl fortfarande dröja innan rosenskäran blommar, men den växer i alla fall.

 

 

Katten som tidigare grävde här i rabatten har inte varit här, sen den fick sällskap av den här katten, så kanske de lysande ögonen av glas har hjälpt.

 

 

Nu har även krolliljan börjat blomma vid garageväggen.

 

 

Även om jag köpte bara en liten planta av Million Bells, så fyller den rätt bra i ampeln efter ett tag.

 

 

Jag har testat att så krasse i en ampel, får se hur det går. Fröna har tagit sig i alla fall.

 

Så var det det där med maten. Vad sjutton ska vi äta idag när jag varken vill eller orkar. Jo, så klart att jag orkar men vill inte.


 

Igår blev det ugnstekta kycklingben med två sorters potatissallad, jag hade kvar av den ena.

Kycklingbenen hade jag köpt färska färdigmarinerade, lime och koriander. Billiga också 30 kr.

 

Nu har jag hämtat andan så pass att jag ska gå ut och vattna klart, har växthuset kvar, vatten ska hämtas i dammen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards