Direktlänk till inlägg 25 juni 2020

Det fick bli tidig promenad.

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2020 10:02

Jag gick upp redan klockan 6, för jag tänkte åka till skogen tidigt med hundarna.


Det har ju inte blivit några promenader på flera dar p.g.a den hemska värmen.


Triss fick vara kvar hemma. För trots att vi gick så tidigt så var det ändå väldigt varmt, 20 grader kl 6.


Men vad fasen? Nu har nån dåre ställt ut en låda i skogen, alldeles vid parkeringsplatsen där vi och spårgänget parkerar när vi är i Tjärnan. Det har uppenbarligen varit höns, eller nån annan fågel i lådan.



  

Det var ett vackert ljussken halv 7 på morgonen.


Naturligtvis fanns det spännande dofter, som noggrant skulle undersökas. 


Jag tittade efter blåbärskart, men det såg klent ut. Onyx skulle visst hjälpa mig att titta i blåbärsriset.

 

 

När jag kom tillbaka hem gick jag till dammen och hämtade vatten. Det är hög tid nu att nån kommer och slår gräset på allmänningen, det är minst meterhögt.

 

 

Det är ganska marigt att fylla vattenkannorna i dammen, för det har vuxit igen med så mycket vass.

 

Jag vattnade i växthuset och i pallkragarna.

 

 

Plötsligt har vallmon flyttat ner hit. Uppe i rabatten har jag inte många kvar.

 

 

Jag har ställt ut en skål med vatten till skatan som brukar vara på tomten.

 

Jag har sett hur den gått med öppen näbb när det är varmt. Den var tillräckligt klok för att förstå vad vattnet skulle vara till, för jag har sett den ett par gånger stå och dricka ur skålen.


   

Nu har även malvan och backnejlikan börjat blomma.


 
 
Ingrid

Ingrid

25 juni 2020 15:16

Jag såg också en skata med öppen näbb när den spatserade förbi mig när jag satt ute. Jag har ett fågelbad där den brukar dricka, men när den fick se mig vågade den sig inte dit.
Det ser verkligen ut att växa bra hos er nu i värmen.
Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 juni 2020 15:37

Ja, det är konstigt att det växer så trots torkan.
Nu gäller det bara att överleva dagarna. Det är bara så mycket för varmt.
Jag blir lite orolig för Berra, för han mår verkligen inte bra i värmen.
Kram

 
paula

paula

25 juni 2020 22:38

Varje dag bävar jag för att SMHI ska ha ändrat prognosen så värmen fortsätter nästa vecka, det vore förfärligt!Men tack o lov är söndagen sista riktigt heta dagen. Idag var jag inte ens nere vid badet, man måste gå typ 1 km längs riksvägen, inget en hund ska behöva göra på het asfalt. Men han blir allt rastlös om han inte får röra på sig, den gamle farbrorn. Jag har ju aldrig tålt värme men numera är det riktigt illa. Det enda jag saknar är att få färsk sallad ur eget land, o slippa de trista salladshuvudena i affären. Använder mest ruccola nuförtiden, den smakar lite mer och är inte så blöt. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juni 2020 08:05

Nä fy fanken, det är ju hemskt att man inte kan njuta av sommaren bara för det är FÖR varmt.
Men har inte du en badplats helt nära dig?
Visst märker man på hundarna att dom blir irriterade på varandra och rastlösa av att inte få sina promenader. Men som det är nu får dom nöja sig med att vara på tomten.
Jag har sått ruccola, men den blir så ynklig mot den man köper, men jag får ju smaken i.a.f
Men köper du inte isbergssallad? Den är ju krispig.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards