Alla inlägg den 9 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 9 juni 2020 18:23

Berra har haft en dålig dag idag, han har sovit mest, så jag har inte åkt hemifrån.


Hundarna har fått nöja sig med en kortare promenad i byn och bara tomten för övrigt.


Konstigt nog missade jag när dom kom från Hedemora Energi med matjord idag.


Det kom en kille hit igår från H E och sa att jorden skulle komma idag, även gräsfrö och några perenna blommor, i stället för dom som blev uppgrävda och förstörda.


Jag trodde väl att dom skulle ringa på och säga att dom var här med jorden. Men när jag kom ut så låg en hög med matjord innanför staketet, och jord var strödd över de tomma partierna på gräsmattan, gräsfrö var även utsått och 4 blommor stod på trappen, bl.a två st japansk akleja.


Men tyvärr var den andra biten, som också varit uppgrävd och skulle lagas med matjord och gräsfrö missad. Så nu kommer det samma kille tillbaka i morgon och fixar det.


Vi har ju jordhögen, även om den ligger på fel plats, så jag föreslog att jag hämtar gräsfröet när jag ändå ska till Hedemora i morgon. Men eftersom killen gjort fel, så ville han själv komma hit och göra rätt.


Orsaken till att jag ska till Hedemora i morgon är att jag har tid hos veterinären med Onyx för att kolla hjärta och patella och även 1-årsvaccinera. Samtidigt kommer syskonen Falcon och Ozo också dit i samma ärende. 


Jag är så nyfiken på att få se Ozo. Jag fick visserligen bilder på henne i lördag, men har inte träffat henne sen hon flyttade som 9 veckors valp.


 

En av bilderna som jag fick på Travarens Ozo 13 månader, hon kallas för Duchess.


 

Nu mot kvällningen så regnar det som bara den. Här behöver jag inte fylla nån badbalja, det fixar regnet.

 

 

Maya och Onyx har dragkamp om Onyx' snuttehund.

 

 

Triss vill inte leka, bara agera "polis" när dom andra två busar. Lite respekt har Onyx för mormor Triss, men inte mycket.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards