Alla inlägg den 4 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 4 juni 2020 11:11

I morse ville hundarna ut redan 5.45, lite väl tidigt, men eftersom solen sken och jag ändå var vaken så stannade jag uppe.


Jag hade dessutom sovit ovanligt bra (på nystrukna lakan).


Jag satte några blomskott, som stått i vatten och fått rötter, i krukor. Så klippte jag nya skott från Dr Westerlunds blomma och satte i vatten.


Det är en blomma som är lättsåld på Tradera och den är enkel att ta skott ifrån.


Sen slängde jag ut mattor och skakade dom.


Efter frukost började jag dammsuga, men kom på att jag skulle klippa gräset innan det blev för varmt, så dammsugningen fick vänta på att bli klar.


Lagom till 11-kaffet var gräset klart, men dessvärre var jag också det. D.v.s för ont överallt för att kunna göra nåt mer på några timmar. Nu har jag smort axlar och nacke med Voltaren och hoppas på bättring.


Igår skulle vi ju träffas för lite hundträning i parken, men det blev bara jag och Onyx som tog en promenad till badet i värmen.


 

Onyx är, precis som dom andra två, väldigt intresserad av att gå i vattnet. Men jag vet inte om hon skulle simma om hon fick chansen.

 

   

Som vanligt blir man förtvivlad över människors snusk, att inte kunna plocka upp papper, plast och annat skräp efter sig. Det låg t.o.m strumpor och ett par stringtrosor!! utanför slogboden.

 

 

Äppelträdet blommar kolosalt, men det är ont om flygfän för pollinering, så det blir nog inte så mycket frukt som det skulle kunna bli.

 

Igår tvättade jag sängkläder på morgonen och torkade utomhus, vilket gick på ett kick i värmen och blåsten.


 

Så tog jag ut strykbrädan och strök utomhus.

 

 

Nostalgi på hög nivå. Ett örngott som mamma har broderat långt innan jag ens var född, men Anita föddes året innan, K står för Karlstedt.

 

     

Onyx gillar verkligen badbaljan, hon besöker den flitigt när det är varmt. Hon är också intresserad av de döda krypen, spindlar, flugor och mygg som ligger på botten. Dags att byta vatten.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards