Alla inlägg den 30 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 30 maj 2020 12:43

Idag tog vi skogsturen på förmiddagen, annars brukar det oftast bli på efermiddagarna.


Jag tänkte att det kanske blir för varmt sen, dessutom är det elitloppshelg, så Berra kommer bli sittande vid TVn. 


Nu var det 16 grader och ganska mycket moln, solen tittade bara fram lite sporadiskt.


 

Onyx lika på som vanligt, jag fattar inte hur hon orkar. Här försöker hon bita Maya i benet.

 

   

Men snart fick hon annat att tänka på, även om jag tyckte att pinnen var i största laget.

 

 

Maya gav snart upp men Triss och Onyx kämpade ett tag till.

 

   

Det är mycket uppför och nedför stenar som passeras, men det gäller inte Triss, hon börjar dessvärre bli allt mer märkt av sin ålder.

 

 

Nu har lupinerna börjat blomma i vägkanterna, hatade av många, men jag tycker dom är fina.

 

 

Så fina att en bukett fick hamna ute på altanen.

 

 

Vi kom från skogen lagom till 11-kaffet, som avnjöts på altanen med bullarna som Joanna lämnade i brevlådan igår. (Tack igen Joanna!)

 

   

Hundarna svalkade sig i baljan. Onyx har samma sätt som sin mamma Pju att doppa ner halva huvudet och äta vattnet i.s.f att lapa i sig.

 

Nu funderar jag på vad vi ska äta idag, kanske skulle jag göra rårakor, jag har stekfläsk i kylskåpet.

 

 

Igår blev det lax i foliepaket, med färska kryddor från lådan i trädgården, efter devisen "man tager vad man haver. Vi kunde sitta ute och äta i värmen.

 

   

På tomten har vi en rätt orädd skata, den tittar nyfiket på mig när jag pratar med den och den hoppar inte undan förrän jag är ganska nära.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards