Alla inlägg den 23 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 23 maj 2020 09:08

Även om det var underbart att få två soliga och varma dagar efter varandra, så är dagens regnväder välbehövligt.


Det är väldigt torrt i markerna och igår var det en stor skogsbrand i länet.


Gårdagen bjöd på sol och 18 grader. Jag fick inte mycket gjort ute, trots det fina vädret, för jag hade en sån otrolig trötthet i kroppen, så emellanåt bar mig benen knappt.


 

När jag tittade ut genom köksfönstret såg jag att vi plötsligt fått en gråhund, Maya hade rullat sig rejält i den snustorra dammiga jorden. I bakgrunden knaprar Onyx som vanligt på syrenen.

 

   

Endast halva ansiktet är utan jord, i övrigt är hon helt grå. Ja, har man inte jobb så ser hundarna till  att man får det.

 

Men det blev ingen promenad igår, dom fick nöja sig med tomten.


Här har vi suttit isolerade i flera månader och plötsligt blev det rena ketchupeffekten på fikabesökare, den tredje på två dagar.


För igår dök Tomas O upp, som tur var hade vi inte kommit iväg än, för det stod köpvända till Hedemora på programmet.


 

Vi håller avstånden, satt och fikade vid varsitt bord på altanen.

 

Trots att jag helst håller mig borta från affärerna, så måste man ändå fylla på förråden.


Det blev Granngården, Lidl, ICA och Apoteket igen. På Granngården var det otroligt mycket folk, alla skulle tydligen hem och plantera, så även jag, som förutom hundmat köpte några stycken stjärnöga att sätta ute på bron.


Jag förvånas som vanligt över hur folk är, de flesta, speciellt på Granngården och ICA håller avstånd som man ska, men på Lidl måste jag stup i ett backa undan för folk som kommer och ställer sig alldeles intill.


På Apoteket tar jag min kölapp, väntar sen utanför tills det blir min tur. 


På Systemet hade de kösystem utanför butiken och en personal som släppte in en i taget allt eftersom någon kom ut.


Idag får det nog bli en lat dag. Jag kunde så klart städa lite, men om jag inte vill då?


Ha en skön helg ni alla som läser min blogg (det har blivit allt fler har jag märkt).



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards