Alla inlägg den 20 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 20 maj 2020 18:02

Toppenskönt väder idag, lagom varmt att vara ute i trädgården och rensa i omgångar.


 

Tacksam viva, som jag gärna har en del av i rabatterna.

 

 

En blomma till som jag tycker om, men tyvärr hittar jag nästan ingen valmo alls i rabatten i år.

 

 

Gulltöreln däremot sprider sig så mycket att jag ska sälja lite plantor på Tradera.

 

 

Vad sjutton gör en lönn mitt bland höstfloxen? Vi har ju inte nån lönn på tomten.

 

   

Med Berras hjälp har jag rensat och klippt ur Paradisbusken, som höll på att begrava all blomning i den rabatten.

 

   

Jag har grävt upp kopiösa mängder med kirskål vid komposten, men en hel del finns fortfarande kvar.

 

 

Här har jag haft två fina buskar med Löjtnantshjärtan, nu finns bara den här lilla ynkedomen. Jag hoppas verkligen att den växer på sig.

 

 

Idag har jag skolat en låda småplantor, mest Zinnia och Rosenskära, men dom är ju så otroligt ynkliga, så hur ska det bli nåt av dom här.

 

 

Det är inte bara rabatterna som behöver rensas.

 

 

Snart kan jag plocka till årets första rabarberpaj.

 

Idag fick jag fixa mat lite tidigare än annars, så vi åt halv 2, för kl 14 skulle jag träffa hundgänget från förra året.


Nu blev det inte så många som kom, för en hade fått ryggskott, en hade fått förhinder och den tredje hade helt enkelt glömt bort det.


Vi som var där satt mest och passivitetstränade våra hundar. Jag hade bara med mig Onyx.


 

Puma uppförde sig hur bra som helst, trots att hon bara fick sitta stilla.

 

 

Suzannes lilla Anna är bara 5,5 månader gammal.

 

 

Medan matten tog kort med min kamera, så smet Anna iväg för att hälsa på Onyx.

 

  

Det tog lite tid innan Onyx varvade ner, nyttig träning att det händer-ingenting.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards