Alla inlägg den 19 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 19 maj 2020 18:25

Igår kväll hade jag så ont i tanden igen och i tandköttet vid sidan av tanden, att jag bestämde att jag måste ta kontakt med tandläkaren igen.


Jag har inte haft ont på mornarna eller i början på dagen, men sen har smärtan eskalerat mot kvällningen.


i morse ringde jag och fick tid till kl 10.


Jag hade  en inflammation i munnen (det förstod jag själv, eftersom jag haft så ont och varit svullen och röd i tandköttet). Tanden måste bort, men innan dess får jag äta penicillin, så att inflammationen hävs först. På måndag ska jag tillbaka.


Jag får inte göra ingrepp i munnen hur som helst, p.g.a de Zometadropp jag fick under flera år efter bröstcancern. Så när tanden ska bort nästa vecka så måste dom sy med många pyttesmå stygn för att minimera att det blir ett sår.


När jag kom till apoteket, för att hämta ut bl.a penicillinet, kunde jag inte betala med mitt kort. Trots flera försök så nekades kortet, så jag var tvungen att knalla bort till banken och kolla vad det var för fel.


På banken visade sig att mitt VISA-kort slutat gälla för en månad sen, konstigt att jag kunnat handla som vanligt fram tills idag.


Jag hade visserligen, tidigt i våras fått meddelande om att VISA skulle bytas ut mot Mastercard, eller nåt liknande. Jag trodde i min enfald att banken skulle skicka ut ett nytt kort då.


Nu får jag vänta en dryg vecka innan jag får det nya kortet. Jag fick ta ut lite kontanter så jag kunde gå tillbaka till Apoteket och betala min medicin.


Som tur är har Berra ett fungerande kort.


När jag kom hem så började jag baka bullar (men jag fick mitt försenade förmiddagsfika först)


Sen fixade jag mat och vi åt innan vi åkte till skogen med hundarna.


 

Passade på att göra falukorv i ugn, eftersom ugnen ändå var varm, men det blev inte potatismos till som jag tänkt från början.

 

       

Glada hundar i skogen.

 

 

Onyx, som springer som en galning, blev ordentligt flåsig, för det var betydligt varmare idag än det varit tidigare.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards