Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2020 10:14

Var tog sköna maj vägen? Vi har ju inte haft nån snö på hela vintern, varför ska den då komma nu??


 

Så här såg det ut i morse.

 

 

För att göra ett försök att hålla tomatplantorna vid liv, så satte jag in några värmeljus i det lilla växthuset i går kväll.

 

 

Jag vill verkligen ha värme nu, för ute i groventrén står gurkplantor och tomater och skjuter i höjden.

 

 

Härom dagen såg jag att plommonträdet fått massor av blommor.


Trädet gick sönder för några år sedan och sågades ner, men ett markskott fick växa upp, för jag ville se vad som skulle hända med det.


Förra året fanns det några få blommor och det kom två (!) plommon. Nu finns ju chansen att det ska bli fler, men vilken humla eller bi vill vara ute och pollinera i det här kalla vädret?


 

Maya och Onyx kurar i bädden här intill mig.

 

Nåt trädgårdspyssel blir det inte tal om idag (heller).


Förresten blev det ingen tandläkare heller. Jag ringde återbud, eftersom jag var/är betydligt bättre i tanden/käken idag. Och i dessa coronatider är det bättre att hålla sig hemma om man kan.


Jag går upp och svär lite över min trasmatta i stället, nåja svära behöver jag väl inte göra, men den är väldigt jobbig att väva, när skälet inte går isär som det ska över hela varpens trådar.


Måste bara hitta en ny ljudbok att lyssna på under tiden. Har just lyssnat klart på Berätta inte för någon  av Harlan Coben.


Jag tar gärna emot tips på ljudböcker. Gärna psykologiskt spännande, men allt är av intresse, om du tyckte att en bok var bra, så kanske jag gör det också


Snart blir det 11-fika och då blir jag kanske på bättre humör.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards