Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2020 10:36

Igår kväll när jag skulle släppa ut hundarna för sista kvällspinkningen så såg jag att Onyx var alldeles svullen i ansiktet.


Jag hade faktiskt reagerat på att hon legat kvar i köket mest hela kvällen, trots att hon är den som snabbast kommer när jag sätter mig i tv-soffan.


 

Hon såg verkligen eländig ut med igenmurade ögon.

 

Men idag är hon OK igen (skönt!). Hon äter ju på allsköns växter som hon kommer åt, men jag vet inte att vi har några utomhus som är giftiga för hundar.


Men OK är inte jag, jag är så otroligt trött efter att kanske sovit ca två timmar sammanlagt inatt.


Det är den förbaskade fullmånen som är orsaken, sov skitdåligt natten innan också.


Hur fasen kan en måne påverka ens sömn. Men nu tvivlar jag inte att det är så, för jag har kollat nu så många gånger och det är nätterna runt fullmåne, som jag ligger klarvaken.


Igår ringde jag äntligen till Hedemora Energi och påminde om deras löfte. Dom skulle ju komma hit och snygga till efter grävningen i höstas när det var vattenläcka, som dom först begärde att vi skulle åtgärda, men det var dom och inte vi som hade läckan.


   

Så skulle dom komma hit med matjord och snygga till, det behövs som synes. Gräset är borta, blommor också för den delen.

 

Så nu är det bara att avvakta och se. Jag har varit ute och grävt en stund, men jag vill inte påstå att det går så bra, med ryggen som protesterar redan efter några minuter.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards