Alla inlägg den 5 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 5 maj 2020 08:43

Nog är det tur att man har hundarna, speciellt i dessa coronatider när man ska hålla sig isolerad.


Att promenera för gåendets skull är det tråkigaste jag vet, men eftesom hundarna måste få sin motion så blir det betydligt enklare att komma ut och röra på sig.


Dessutom får jag underhållning på köpet, för ofta är dom så roliga att studera.


Igår övergick snöandet till regn, det hade man väl räknat med. Det regnade till och från mest hela dan, men vi hade tur att slippa regnet när vi var i Tjärnan med hundarna.


Det är nåt konstigt med Tjärnan och regn (jag har nog skrivit det tidigare också), för det kan regna hela vägen dit, men vara uppehåll medan vi går med hundarna.


Samma var det igår, det regnade visserligen inte på ditvägen, men i samma ögonblick som vi satte oss i bilen för att åka hem så kom regnet.


Bilderna nedan ser nästan ut som snö, men det är renlaven som försöker lura ögat.


     

Som vanligt hittas en lämplig pinne att kämpa om, men som oftast slutar det med att dom står med varsin del av pinnen.

 

Idag vete'katten vad det blir för väder, solen skiner just nu, men himlen är kolsvart i horisonten.


Jag vet inte om det är nån idé att rensa ogräs idag. Jag kan ju inte gå i rabatten, för efter gårdagens nederbörd så är det för blött, så jag skulle bara packa jorden för mycket genom att gå där.


Men jag kan ju fortsätta att rensa stenplattorna framför rabatten, för då kryper jag på gräsmattan medan jag kantskär med en gammal kniv och tar bort ogräs.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards