Alla inlägg den 3 april 2020

Av Kicki Fredlund - 3 april 2020 10:41

Igår hade vi verkligen ett aprilväder i ordets rätta bemärkelse.


Det blåste något alldeles otroligt, vilket påverkade hundarna på skogspromenaden, då dom var alldeles prilliga. Jag minns ju att även hästarna kunde bli väldigt stirriga när det blåste hårt.


Som tur var hade jag kommit hem från skogen när regnet kom på e.m Det vräkte ner, men straxt efter övergick det till enormt snöfall på både längden och tvären.


 

Det blev ingen bild igår på snöfallet, men idag ligger en del kvar. Hoppas det försvinner snabbt med solens hjälp


Det blev en del fotat på gårdagens prommis med hundarna. Berra var hemma eftersom han känt sig krasslig. Då passade jag på att åka till en annan skog, som är så backig att han aldrig skulle gå där.


 

Folk har ju sett tussilago länge, men de här var de första som jag sett

 

Massor av ris var nedkört från skogen för att bli flis förmodar jag


 

 Den här halvdöda björken var full av tickor, men ingen sprängticka som jag hoppades på

 

 

Onyx på väg att kolla en rotvälta

 

 

Blåsten har ju otroliga krafter när en sån här jättegran....

   

kan bli avbruten på stammen

 

 

Kalhygget  är jättestort, men gör att man ser ända ner till Vikmanshyttan

 

 

Onyx var på Maya hela tiden, men Maya var inte mycket sämre själv

 

 

Dom var helt slut när vi knallade hemåt igen.  

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards