Alla inlägg den 2 april 2020

Av Kicki Fredlund - 2 april 2020 10:18

I tisdags började Berra få ont i halsen och den natten snorade han och hostade, så jag låg sömnlös med tankarna snurrades i huvudet.


Igår låg han nedbäddad och sov mest hela dan, fortfarande med hosta och ont i halsen.


I normala fall skulle jag inte bry mig mycket, men under rådande förhållanden med coronavirusets spridning, så får man ju lätt skrämselhicka.


Men tack o lov så verkar han betydligt bättre redan idag. Inget snorande, ingen feber, men det hade han inte igår heller.


Jag tittade på paneldebatten i går kväll på TV. Jag tycker Agnes Wold är så sund i sitt tankesätt, (jag har alltid gillat henne, det är bättre med lite skit i hörnen en ett rent helvete, hundar i sängen självklart!). Coronasmittan är luftburen, viruset är inte levande som bakterier och stannar inte kvar på föremål. (Man har ju hört att det "lever" si och så länge på olika saker)


Håll avstånd till människor med minst 1,5 meter, var utomhus, det smittar värst i lokaler. Var ute i friska luften, man är inte isolerad på det viset.


Men eftersom vi nu håller oss hemma och mest inne så har jag tagit upp mitt traderasäljande igen.


 

Igår började jag lägga ut auktioner på plantor och blomskott, bl.a Dr Westerlunds blomma (rosengeranium) som brukar vara lättsåld.

 

Hundarna är ganska irriterade på varandra inomhus. Onyx är faktiskt en en liten bitch, som gärna sätter igång bråk med Maya, då kommer polisen Triss farande, då händer det att dom ryker ihop alla tre.


Igår fick jag åka en vända till Hedemora, var in på ett näst intill folktomt Granngården och köpte hundmat och säckar med blomjord. Hade lite tur, för just nu fick man 100 kr i rabatt om man handlade för 500 kr (och det är ju ingen konst att komma upp i den summan när man köper hundmat)


Igår var det ganska varmt ca 7 grader, men idag är det blåsigt igen och -1 grad i morse.


Ska köra klart med dammsugaren, sen ska jag nog så lite fröer. Skolade tomatplantor igår. 


Jag hade inte behövt köpa dom snordyra fröna, 50 kr för 6 frön. Visserligen grodde alla, men det har även de två sorters frön som jag petat ner från köpta tomater som vi ätit, gjort. 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards