Alla inlägg den 13 mars 2020

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2020 16:46

Alla nyheter på radio och TV pratar till största delen om coronaviruset som härjar i världen.


Vissa är mer ängsliga och rädda än andra. Jag tillhör ju inte den som målar fan på väggen. Jag avvaktar och ser hur det går.


Har svininfluensan i färskt minne, där vissa blev som tossiga av rädsla.


Men varje år har vi ju den vanliga säsongsinfluensan, som också är allvarlig för den som är äldre och/eller har bakomliggande andra sjukdomar. Den kan man ju visserligen vaccinera sig mot, men många blir ju ändå sjuka årligen.


Men nu har regeringen bestämt att inga sammankomster med fler än 500 besökare får hållas i landet.


Det innebär att de två inofficiella utställningar, som Onyx var anmäld till, är inställda.


Ingen garanti att man får tillbaka några pengar då Force Majeure åberopas och då finns inga krav på återbetalning från arrangören. I mina ögon en konstig regel.


Att arrangören behåller en del det förstår jag, för dom har ju kostnader för utställningen även om den blir inställd.


Men att behålla alla anmälningsavgifter och gå med vinst på en utställning som inte blir av, det tycker jag luktar. 


Vi fortsätter att tvätta händerna och låter bli att kramas, sen åker vi till skogen och vandrar med hundarna.


I övrigt så håller jag fprtfarande på med mitt rensande.


   

Jag har sorterat knappar, en del lite ovanligare, som jag hoppas kunna sälja på Tradera

 

Även knappar av trä och läder

 


Vädret har idag varit soligt runt - 2 i morse, sen nån eller några plusgrader på dan, men attan så det blåste.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards