Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2020 15:30

Äntligen var det dags att få min axel undersökt via ultraljud. Det blev att gå upp tidigt, för rean 8.30 skulle jag vara på lasarettet och det tar en timme att åka dit


Den bilkörningen var inte rolig. Kolsvart ute, jättemycket trafik, blåsigt och snöblandat regn eller bara regn.


Men jag hann precis dit i tid. Nu är det bara att vänta på att läkaren på VC hör av sig när han fått svaret.


Läkaren som gjorde ultraljudet verkade osäker på vad hon såg,  verkade osäker på vad som var den gamla opererade skadan och vad som ev. var nytt.


Vi åkte hem via Borlänge, handlade på ICA MAXI, sen till IKEA där jag köpte ett madrassöverdrag till nya sängen (500 kr). Tittade även på soffor.


Vidare var vi in till MIO möbler och tittade på fler soffor. Dom har rea just nu fram till februarri.


 

En del soffor var sköna att sitta i, andra inte alls.

 

Eftersom det regnade och blåste våldsamt och inga regnkläder var med, så blev hundarna utan promenad, dom fick bara en liten kisspaus.


 

Hemma igen på e.m fick det bli samma soppa som igår, då jag gjorde en stor sats grönsakssoppa, som jag mixade.

 

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2020 15:21

Igår kom de orangea kuverten. Ganska spännande, då vi åter blivit lovade en skaplig höjning.


Pensionen i sig var det ingen märkvärdig höjning på, jag tror t.o.m att Berra fick sänkt, men bostadstillägget, som vi sökte för första gången förra året, det hade gått upp med nästan 500 kr för oss var. 

 

Så totalt har vi ca 1.000 kr mer i månaden att leva för i år. En får tacka!


Nu känns det ju nästan som om man kommit på kvist efter allt snålande och sparande för att få pengarna att räcka hela månaden ut.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards