Alla inlägg den 4 januari 2020

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2020 17:59

Idag fick vi oväntat, men trevligt besök av närmaste grannen.


Jag har försökt bjuda in till f.m.- fika mer än en gång, men idag var första gången på de 11 år som vi bott här som han faktiskt kom in på 11-kaffe.


Vi åkte sen till möbelaffären i Säter och köpte ny säng. Det blev ingen hög kontineltalsäng, utan en med normalhöjd. Dubbelmadrass var jag väl inte så tänd på,men det var det på alla sängarna, men köpte ett snordyrt dubbellakan (450 kr) i allafall. I gengälld bjöd dom på hemkörning och montering, som annars skulle kosta drygt 700 kr.



På fredag morgon ska sängen anlända.


Nåt som jag var lite fundersam på var bankens upplägg för betalning. Dom hade erbjudande fram till 12 januari om 5 månaders betalningsfri kredit, utan några extra kostnader. MEN, krediten var på 20.000 kr mer än vad sängen kostade, efter 5 månader var det 20% ränta, men om jag inte vill ha nån extra kredit då??


Jag vill ju bara ha kredit för sängen och jag kommer lägga undan varje månad tills vi har beloppet så vi kan betala den då.


Jag har velat ha ny säng ända sen jag för ett år sedan sov en natt i vardera Katinkas, respektive Cissis sängar och sov hur bra som helst och vaknade utan att vara "giktbruten" i ryggen.


Min befintliga säng är inte bra för min rygg, eller för kroppen över huvud taget, den är för hård.


Våra gamla sängar kommer bra till pass i Peters hus, där det kommer att saknas sängar när han flyttar in.


Peter kommer f.ö hit i kväll för att bo här under helgen. Han blev husvill några dagar.


Vi tittade även på soffor, jösses vad många som är omöjliga att sitta i, (i.a.f. för mig) dom är så djupa i sätet så man inte når till ryggstödet när man sätter sig


 

Vi såg ändå en soffa som vi gillade båda två. Vi får väl se om det blir affär på nån framöver.

 

Hundarna fick sin skogspromenad när vi åkte hem. Satan i gatan vad det var kallt, trots 0 grader och solsken, men det blåste så in i norden.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards