Direktlänk till inlägg 1 januari 2020

1 januari 2020

Av Kicki Fredlund - 1 januari 2020 09:42

Så hoppar vi då in på ett nytt år och ett nytt årtionde.


Jag satt i princip hela dagen igår och skrev min "årskrönika", alltså sammandrag av året som gått.


Men precis samma sak hände som året innan att inte november och december månad finns med, trots att jag skrivit dom.


Nu har jag har fyllt på med november, men struntar i att göra om december, för risken finns att den inte läggs ut.


Precis som förra året så undrar jag om inlägget blev större än vad bloggen tillåter.


Nyårsaftonens kväll blev lugn. Ovanligt dåliga program på TV om man inte var intresserad av Bingolotto.


Berra och jag åt lite ost och kex och drack ett glas vin, i.a.f jag, Berra drack julmust.


Endast några få raketsmällar vid 12- slaget, som jag tacksamt noterade att Onyx inte reagerade på.


Tidigare på dagen hade vi tagit en promenad i Tjärnan med hundarna.


 

Lite godisletande i barken

 

 

I den totalt snöfria skogen så bröt ändå solen igenom en stund


 

Hundarna ser till att roa sig själva

 

Dan före nyårsafton ringde jag och bjöd hem Marianne på Jägarsoppan, som var kvar efter jul och fika.


Marianne har ju äntligen blivit av med gipset från sin brutna fotled och kan köra bil igen.



 

Pusskalas med Onyx.

 

Eftersom min decembermånad försvann och därmed min nyårshälsning, så kommer den här.


Till alla som läser min blogg så önskar jag er Ett Gott Nytt År! Och att vi ses och hörs även detta år


 
 
Ingen bild

Yvonne

1 januari 2020 10:34

Önskar er detsamma!

 
Ingrid

Ingrid

1 januari 2020 12:03

Vi såg faktiskt inte alls på tv igår kväll. Jo ungdomarna hade köpt bingolotter, så de kollade dragningarna och vi var med och räknade ner tolvslaget, annars var det en befriande tv-fri kväll.
God fortsättning till er!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

1 januari 2020 17:48

Jag satt ju och skrev årsredogörelsen, blev så förbaskad när jag idag såg att nästan en tredjedel var borta.
God fortsättning till dig också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards