Direktlänk till inlägg 21 december 2019

Tar det lugnt idag

Av Kicki Fredlund - 21 december 2019 09:38

Idag ska jag nog ta det ganska lugnt. Jag har hostat i natt så jag har ont i bröstet, har haft ont i halsen några dagar, så jag var rädd att jag skulle bli förkyld till jul.


Men det är nog ingen fara för jag känner mig inte sjuk och jag har mindre ont i halsen idag


Igår kväll efter hundarnas sista kvällskissningen så badade jag dom, gjorde det sent för att de skulle slippa gå ut om dom inte var riktigt torra.


Triss och Mayas våldsamma salivutsöndring gick över under kvällen. Konstigt att båda fick det samtidigt.


 

Nu har jag rena hundar och även rena fällar, då jag tvättat samtliga. Det gör jag i.o.f.s ganska ofta ändå.

 

 

Triss ligger som vanligt på favoritplatsen i Berras knä.

 

 

Jag tvättade den här trasmattan igår, nu måste jag knyta om fransarna, för alla knutarna har lossat mer eller mindre. Det är lite pillrigt så det kommer att ta ett tag.

 

Jag får lyssna på ljudbok under tiden. Just nu är det ...får leken tåla av M.J Arlidge. Jag har läst/lyssnat på flera av hans böcker tidigare och hoppas att den här ska vara lika bra.


Jag ska nog lägga in sill idag, annars blir det nog inte så många knop.


I kväll, eller sen eftermiddag, kommer Emelie och Henric från Göteborg.



 
 
Ingrid

Ingrid

21 december 2019 11:06

Det låter verkligen som om du behöver en vilodag. Har man en förkylning i kroppen ska man vara lite extra rädd om sig, så att den inte bryter ut.
Ha en fin fjärde advent!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

21 december 2019 13:32

Hostan smärtar, men annars är det ingen fara.
Ha en fin helg du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards