Direktlänk till inlägg 23 november 2019

Så jäkla ont!

Av Kicki Fredlund - 23 november 2019 15:38

För närvarande är högra armen för jävlig. Jag har sån nervvärk längs med hela armen. Det kommer så klart från axeln, men värken går ända ner till tumvecket.


Jag får lov att stå ut till på måndag, då jag ska få träffa en ortoped på VC, och förhoppningsvis få en kortisonspruta som ska lindra värken.


Förra veckan och början av den här, har jag varit bättre i armen, kunde röra den lite lättare och den värkte inte lika mycket.


Förutom att jag röjt på kontoret uppe, så har jag inte gjort nånting som kan förklara varför armen är så mycket sämre nu.


Att vädret är vidrigt  gör ju inte måendet bättre. Regn, grått  och 4 plusgrader.


Hundarna är också irriterade på varandra, dom känner så klart av hur jag mår.


     

Uppkäftiga Onyx försöker få igång mormor Triss, men det brukar sluta med att Triss blir förbannad och Onyx åker på en omgång.


Jag skulle egentligen baka saffransbullar, men det får anstå på obestämd tid.


Berra fick skala potatisen idag och jag värmde bara pölsa i mikron, så jag gör verkligen minsta möjliga med min högra arm,


Färdiggnällt för idag (i alla fall i det här forumet). Ha en skön helg ni där ute!




 
 
paula

paula

23 november 2019 17:33

Klart man får gnälla när man inte mår bra! Hoppas du får bra hjälp efter helgen. Att hundarna reagerar är ju självklart, så är det i min lilla flock också! Ha nu en lugn och skön fortsättning på helgen, sitt o njut av skidåkning på tv, eller läs en bra bok! Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

24 november 2019 09:12

Skidåkningen får vara för min del, men lyssnar på böcker det gör jag hela dagarna.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

23 november 2019 22:12

Jag tycker så synd om dig Kicki! Vilket elände att din arm är så besvärlig. Att du inte ger dig på något bullbak när det är så här illa förstår jag mer än väl. Hoppas att du får hjälp på måndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 november 2019 09:11

Jag hoppas också att läkaren kan fixa nån sorts lindring.
Det går ju inte att julstäda eller baka som det är nu.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards