Direktlänk till inlägg 16 november 2019

Åh du milde tid!

Av Kicki Fredlund - 16 november 2019 18:30

Vad har jag nu gett mig in på?


Jag har mitt gamla kontor på övre våningen och det är rena skrotupplaget.


Plötsligt fick jag för mig att börja rensa.


Massor av hästtidningar, program och andra tidningar. 


 

Flera travprogram från slutet av 50-talet när jag började gå på Solvalla. Jag kallades för Pyret på den tiden. Urklippet som ligger vid sidan av programmet är på Berra sen han vunnit sitt första lopp med Max Day (det första loppet han körde över huvud taget). Det var 1957 och Berra hade nyss fyllt 18 år, det var lägsta ålder att få köra lopp då.

 

 

Den ena traven efter den andra plockas fram.

 

 

En del står i hallen för att kastas, men ska sorteras lite först om det finns nån som vill ha.

 

   

Flera travar på bordet i stora rummet.

 

 

Fortfarande massor kvar på kontoret, tidningar som jag inte orkat ta ner än.

Allt detta har legat i och under kartonger. Jag har inte tittat på tidningarna under de 11 år som de legat där, så det är mer än hög tid för rensning.

 

 

Puh!


Finns det nån där ute som är intresserad av bl.a gamla julnummer av Travronden och Travets årsrevy m.fl tidningar?? 


Jag skänker bort till den som vill ha. Kom och hämta, eller jag skickar mot porto.

 

 

Kanske kommer jag ta itu med den här misären på skrivbordet också.


Självklart har det här inte varit bra för varken ryggen eller armen att köra igång med sånt här, men jag måste ändå göra det jag kan.


Ute har det varit lika grått och trist som det senaste dagarna. Trodde vi skulle få snö, men det är +2 grader och regn.



 
 
Ingrid

Ingrid

16 november 2019 23:00

Det låter som om du gett dig på ett riktigt "sisyfosarbete", men med din energi ror du det säkert i land.
Ha en skön söndag och vila dig lite efter dagens insats.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 november 2019 09:27

Ja, fy sjutton och varför just nu?
Jag kommer säkert inte bli klar, men jag har iaf börjat.
Kram

 
Lena Frick

Lena Frick

17 november 2019 12:55

Jag gjorde en rejäl utrensning förut. Jag ringde lasarettets bibliotek och frågade om tidningarna var av intresse, och det var dom. Så jag körde dit 7 stora kassar med tidningar som lades ut i väntrummen.

http://mwpx

Kicki Fredlund

17 november 2019 14:36

Tack för tipset.
Jag fick ju en massa hundsaker av dig när du rensat ut.

 
Hillevi

Hillevi

17 november 2019 15:33

Hej, hej! (nä, ingen blogg än) men läsa din kan jag åtminstone!

Roligt med minnen och så fantastiskt fin bild på Berra, den borde ni ha som fototavla på hedersplats. Kanske omöjligt att få tag på negativet från tidningen efter så lång tid, men tidningar brukar ju aldrig kasta något...

http://gyllensilver. WordPress. Com

Kicki Fredlund

17 november 2019 16:18

Jag är glad att du fortfarande hälsar på hos mig, men visst skulle jag vilja att du väcker din blogg till liv igen.
Jag har nog andra bilder på Berra där han är lika ung (och söt).

 
paula

paula

18 november 2019 22:58

Jag känner nog ingen annan som sparat på sig så mycket material, grejer och prylar som ni. Men så kan det bli, lycka till med rensandet. Och många mysiga nostalgistunder under tiden/kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 november 2019 19:04

Dessvärre är det bara jag. Berra skulle nog helst kasta allt.
Jag tror jag ärvt denna svårighet att kasta saker från min pappa. Han sparade allt (kunde vara bra att ha) från utbrända tändstickor till tomma toarullar.
Det värsta är ju att röjandet tar sån tid, helst skulle jag vilja bläddra i allt. Ja du hör hur illa det är.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards