Direktlänk till inlägg 7 november 2019

Till avdelningen för endoskopi.

Av Kicki Fredlund - 7 november 2019 17:32

Idag var vi till Avesta och Berra fick göra en koloskopi. Han har (liksom vad jag fick göra för ett par år sen) bara fått äta dietmat en vecka och sen laxerat och bara druckit i drygt ett dygn.


Ingenting som förklarade hans järnbrist hittades dock. Han har ju fått göra både gastroskopi och nu koloskopi för hans läkare har misstänkt att det läcker blod någonstans.


Vi åt på hemvägen vid Dalahästen. Fläskfilégryta med skogssvamp.


Sen stannade vi i Grådö så hundarna fick sin skogspromenad.


 

Solen går ner tidigare och tidigare.

 

Och mörkret kommer fort, så när jag kom ut från affären i Hedemora kl 4 så var det redan mörkt.


I morgon ska vi till Borlänge, jag har fått tid hos sjukymnasten som både jag och Berra gått hos tidigare.


Han ska kolla min axel, får se om han kan hitta på nåt konkret att göra så jag äntligen kan få bli lite bättre, framför allt smärtfri.



 
 
paula

paula

8 november 2019 09:28

Eländes krämpor, jag har gjort koloskopi men minns inget annat än att det var väldigt smärtfyllt när de pumpade in luft i stora mängder...
Hoppas du får bra tips angående axeln, tror det är bra att svampsäsongen är slut, då får den chans att vila lite! Ha en trevlig helg i snösvängen/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 november 2019 09:45

Berra fick smärtstillande, det behövde aldrig jag när jag gjorde koloskopin, men visst var det obehagligt.
Axeln och svampplockningen har just inget samband, men det har jag ju sagt tidigare,
Jag har fortfarande lika ont, trots att jag inte gör någonting. Just nu är jag dessutom förkyld och vilar bokstavligen från allt.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

8 november 2019 11:02

Så bra att du äntligen får komma till en sjukgymnast. Det var verkligen på tiden, för du har ju gått med den där onda axeln hur länge som helst tycker jag.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 november 2019 11:55

Dessvärre snöar det så pass mycket idag att jag inte vill ut på vägarna med sommardäck, så jag har ringt återbud till sjukgymnasten. Men nästa vecka är vinterdäcken på...
Kram

 
Lena Frick

Lena Frick

8 november 2019 11:05

Koloskopi är inte roligt att göra, och stor skillnad på den som utför det hela. Det går säkert bra. Trist med förkylning, men det är den årstiden nu. Tänker ofta på er. Det var länge sedan vi sågs. Hälsa Berra och ha det så bra båda två.

http://mwpx

Kicki Fredlund

8 november 2019 11:58

Det var igår han gjorde den och det gick bra, även om han var tvungen att få smärtlindring.
Ja, det är tråkigt att vi bor så långt från varandra, det skulle vara så trevligt om vi sågs oftare.
Berra hälsar tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards