Direktlänk till inlägg 17 oktober 2019

Röntgensvar.

Av Kicki Fredlund - 17 oktober 2019 16:27

Igår fick jag äntligen svar på röntgen av axeln, då läkaren ringde upp på e.m


Det enda som var bra var att jag inte hade några pålagringar (artros) i leden. Men jag har ju lik förbaskat nervvärk i hela armen. 


Det berodde på inflammation i leden och senorna intill, som därmed svullnar och trycker på ett flertal nerver.


Han tyckte jag skulle ta hjälp av sjukgymnast, laser och ultraljud.


Jag gick in på mina sidor på 1177, för att läsa röntgensvaret, men det fanns inget där. Jag trodde såna svar skulle synas i journalen.


Idag har strilandet uppifrån fortsatt, om än mest som duggregn.


Vi var in till Hedemora efter f-m-fikat, för idag var det ICA som erbjöd extrapriser. 


Sen fortsatte vi till skogen med hundarna, Det blev två korgar med trattisar idag också.


Det är otroligt blött i skogen nu, men det bekymrar inte Onyx, hon liksom dom andra två plumsar i vilka pölar som helst.


Jag hoppas hundarna är så nöjda att dom sover lugnt i kväll när vi ska till Avesta och se Lennie Normans föreställning Gubbvarning live. Jag har fått reda på att en god vän från Borlänge också ska dit, hoppas vi ses.


 

Just nu snarkar dom i bingen i alla fall.

  

 
 
paula

paula

17 oktober 2019 21:17

Jag är ganska säker på att du överansträngt axeln och armen. Jag får rejält ont bara av att bära en TOM svampkorg en halvtimme! Det blir en statisk belastning som inte min kropp längre fixar...positivt ändå att du inte har artros, den kan man inte göra mycket åt. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 oktober 2019 10:25

Jo, nog är armen överansträngd också. Jag bär ingenting med höger arm, svampkorgen och allt annat som måste bäras eller lyftas görs hela tiden med vänster arm.
Den statiska rörelse som blir när man knappar på dator eller mobil är inte alls bra för armen, men även där försöker jag använda vänstern.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

18 oktober 2019 11:17

Hoppas att du få tag i en bra sjukgymnast så att du äntligen kan få någon hjälp med armen.
Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll i Avesta!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

18 oktober 2019 12:08

Ja, jag får leta reda på nån som använder laser eller ultraljud.

Lennie Norman var igår. Många skratt blev det.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards