Direktlänk till inlägg 27 september 2019

Tandhygienisten.

Av Kicki Fredlund - 27 september 2019 16:51

Idag hade jag tid hos tandhygienisten kl 10.


Nu är jag så öm i munnen att jag omöjligt kan tugga på höger sida på ett tag. Hon lyckades dessutom dra loss en lagning, men den fixade hon till omgående. Jag visste inte att tandhygienisten även gjorde fyllningar.


Men det var ju bra, annars skulle jag fått åka tillbaka nästa vecka.


När jag var i Säter postade jag 1,5 kg torkade trattisar (närmare 100 liter färska) till Norrland där jag har en storköpare, som köpt svamp av mig i många år nu.


När jag kom hem var Berra sängliggandes, för han mådde så dåligt.


Det innebar att jag tog hundarna med mig och åkte till skogar där Berra inte klarar av att gå.


   

Första skogen blev en besvikelse, här har jag plockat massor av både trattisar och gula kantareller

tidigare, men nu var det bara ris och skogen fortsatte ut på ett kalhygge.

 


Men det fanns massor av nån sorts riska, som jag inte känner till.

 

 



 

I den andra skogen fanns det visserligen trattisar, men de flesta var så små att det inte var något att plocka.

 

 

Den tredje skogen var rena bergsbestigningen, jag var jättehögt uppe, men här fanns det iaf trattisar och jag fyllde en korg på drygt 30 minuter.

 


satt hundarna kvar i bilen, för dom hade sprungit sig mer än nöjda.


Nu ligger dom och snusar och sover runt mina fötter. Berra har piggnat till och sitter och rensar svampen, men jag får väl gå och hjälpa till.

   


 
 
paula

paula

27 september 2019 23:00

Som du flänger, jag blir alldeles matt! Det är pepparriskor på första stället, bästa riskan om du frågar mig. Men måste förvällas...
trist att Berra har en dålig dag, låt oss hoppas att det bara blir en dag.
Härligt att du har trogna köpare som du kan sälja till år efter år! Då blir det ju enklare...
Nu är kvällens Idol över, imorgon ett jobbpass. Extra kram till Berra

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 september 2019 12:48

Jag flänger inte mer än vad du promenerar.
Berra är, som tur är, sällan så dålig att han ligger.

Ja, det är tur att jag har flera som återkommer och köper svamp, för i år har jag mycket.

Men det som är bra är att även om jag inte får allt sålt nu, så brukar det vara sålt innan nästa säsong iaf.

Jag har hoppat över Idol i år, såg några avsnitt i början.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

28 september 2019 13:36

Min syster Kerstin var hos tandhygienisten för första gången i livet för en tid sedan. Hon vet ju hur otäckt jag tycker att det är, så hon var lite skrajsen, men det var inte så farligt tyckte hon. Hon fick bedövning!! Det har då aldrig jag blivit erbjuden.
Hoppas att ni får en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 september 2019 17:46

Jag blir alltid erbjuden bedövning, men tackar alltid nej. Det är så obehagligt när bedövningen släpper.
Tandhygienisten var mer nervös än jag, hon frågade stup i ett om det gör ont eller om jag vill ha bedövning. Hon är så rädd för att göra mig illa.
Men va' fasen, den halvtimmen klarar man väl även om det gör lite ont.
Det är ändå milda västanfläktar mot den nervsmärta som ilar med ojämna mellanrum från axeln.
Helgen har inte börjat så bra, regnet står som spön i backen. Ingen hundpromenad och ingen svamptur.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards