Alla inlägg den 17 september 2019

Av Kicki Fredlund - 17 september 2019 18:59

När jag inte hinner blogga dagligen, så får jag väl göra resuméer.


I söndags blåste det kraftigt när vi kom till skogen för vårt vanliga söndagsspårande, så det blev lite marigare än vanligt för hundarna att hitta i sina spår. Jobbigast blev det så klart för valparna Onyx och rottisen Billy som är så orutinerade ännu.


 

Vi hade besök av en ny liten valp, Grynet 12 veckor (Marikarlos Quat Walk), så här blev t.o.m liten Onyx stor. Det skiljer precis 2 månader i ålder. Men den här gången blev

 

Söndag e.m blev det en tur till annan skog för svampplockning.


Igår, måndag, hade vi lite att uträtta i Hedemora på f.m men sen blev det skogen  som vanligt.


Om det blåste på söndan, så var det milda västanfläktar mot den storm som rådde igår.


Lite skraj var jag allt att nåt träd skulle blåsa omkull medan vi var i skogen. På vägen var det några karlar som höll på att såga upp och dra undan ett stort träd som landat över gatan.


 

Maya hittar, som vanligt, ben av diverse sort och storlek, här var faktiskt Onyx lite osäker på om hon skulle våga vara med på benet.

 

     

Jag gillar stenar som ser lite annorlunda ut, den här såg så sittvänlig ut, men eftersom vi inte var där för att fika, så provsatt jag aldrig stenen.

 

 

Nu kommer trattisarna på bred front i rask takt. Vi plockar ett par korgar dagligen.

 

I morse åkte vi till Gävle, direkt efter frukost. Helena Bell, som bor i San José, är hemma på kortvisit. Vi brukar alltid försöka träffas när hon är hemma i Sverige.


Orsaken den här gången var att hennes pappa Per fyllde 80 år igår och hennes bror fyllde tidigare i månaden.


 

Per och Berra hamnade i motljus, men det var den enda bilden jag tog, så den får duga.

 

Vi blev bjudna på kaffe och tårta, vi hann lagom dit till 11-fika.

 

Så klart blev det lite gosande med Onyx.

 

 

Som sen tog igen sig lite uppe på Maya.

 

 

Nu lär det väl dröja innan vi ses igen, men vi hann med några jättetrevliga timmar.

 

Hemma igen åkte vi direkt till skogen, så hundarna blev nöjda och svampkorgarna fyllda. Den här gången två fulla korgar trattisar på 45 minuter. Nästan lite för mkt för att vara roligt att plocka. Jag vill gärna vandra lite medan jag letar efter svampen. 


Berra pysslar med rensandet och jag ska sätta mig och betala räkningar. Mindre kul men ofrånkomligt.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards