Alla inlägg den 15 september 2019

Av Kicki Fredlund - 15 september 2019 08:44

Igår eftermiddag åkte vi till Norberg, där vi var bjudna på mat och vin hos Marianne.


 

Hon har så vackra blommor vid trappen, minns inte alls vad dom heter.

 

 

Den uppvärmda paviljongen är verkligen en pärla på tomten.

 

 

Tjingis och Onyx höll igång ett tag, men sen var dom inne i paviljongen med oss.

 

 

Maya var lite brydd över att det var så många hundar (även om ingen kom med på den här bilden), så hon fick flytta in i bilen till Triss igen.

 

 

Berra skålar i ett glas vin. Jag som körde fick ett gott alkoholfritt vin.

 

 

 

Till förrätt hade Marianne gjort en frisk och god räkcocktail.

 

 

Varmrätten var folieinbakad fisk, lax och torskrygg med mycket godsaker i.

 

 

Efterrätten var en otroligt god saffran/citronglass som fått tina lite så det blev som en blandning av glass och mousse.

 

 

Plötsligt kom Kerstin och Anders på spontanvisit. Dom hade varit ute i skogen och gått med Queensi i närheten.

 

Vi bröt upp ganska tidigt, för jag kör ogärna i mörker. Men när vi kom till gränsen för Hedemora kommun så kom jag på att jag glömt kvar min handväska så jag var tvungen att vända.


Vi skulle ha tankat på vägen till Norberg, men jag tänkte att det kunde vi göra på hemvägen. Nu blev det nästan kris för tanken var redan nere på reserven när jag fick vända och visade att jag kunde köra 4,5 mil.


Aldrig har jag väl låtit bilen rulla utför alla backar som den här gången, men vi slapp gå sista biten till macken.


Nu är det dags att fixa fikakorgen till spårträffen. Efter nattens regn skiner nu solen, jag hoppas det fortsätter så. Det är måttliga 12 grader.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards