Alla inlägg den 3 september 2019

Av Kicki Fredlund - 3 september 2019 17:15

Nu är vi hemma igen efter vår gotlandsresa. Jag får ta lite i taget när jag ska återge helgen.


Som tur är har vårt resesällskap Gabriella varit väldígt flitig att fotografera med sin mobil och lagt ut på Face Book undan för undan, där hon för det mesta taggat mig, så där har ju redan många bilder visats.


Vi startade resan till Gotland via Nynäshamn kl 07 i fredags morse. Det var skönt att slippa köra själv, vi hade packat in oss alla i Gabbis Volvo V70, och hon körde under hela helgen.


Gabbi, som oftast med mobilen i högsta hugg.

 

 

Det blåste friskt ute på däck, men båtresan gick ändå lugnt, både dit och hem.


Vi hade fått hyra en fantastiskt fin liten stuga, bara en mil norr om Visby.


Vi startade med att åka dit och packa upp våra saker, sen tillbaka till Visby för att sätta upp tältet vid utställningsringen (det får man göra tidigast kl 17).



   

Stugan var så fräsch och fin.

   

Jag började med att bära ut den här gynnaren, för inne ville vi inte ha den.


 

Utsikten från köksfönster och altan var fantastisk.

 

Mot kvällningen åkte vi in till Visby för att äta.


 

Gabbi ser till att föreviga så mycket som möjligt (Berra och jag har ju varit här flera gånger tidigare)

 

  

Vi åt på Indian Corner, ganska nära ringmuren, men inte innanför. Berra och jag hade ätit där tidigare.

 

 

Man får massor av mat, varsin skål med varmrätten och riset här är bara för två. Här sneglar Gabbi ut på serveringen utanför, där en hund satt med vid bordet. Jag minns att det var så även när vi åt här för två år sen.

 

Det här blev bara en beskrivning av första dagen, jag får fortsätta i morgon. Min arm hindrar mig från att skriva nån längre stund.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards