Alla inlägg den 27 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2019 14:00

Varför kan det inte bara vara lagom? När vädret slog om från ganska svalt och ganska regnigt, så blev det istället olidligt varmt.


26 grader både igår och idag. Det innebär att hundarna inte kan följa med på svamptur till skogen idag.


Igår fick dom stanna hemma när vi åkte till Borlänge och klippte oss på e.m Vi hade även en del att uträtta, men allt blev inte gjort för min hjärna kokade i värmen, så jag ville bara hem.


På f.m igår så bakade jag, inte det lättaste med en högerarm som inte går att höja. Berra fick röra till degen till kubbarna, sockra vaniljhornen och sätta ut bullformar på plåtarna.


Dessvärre har den onda axeln fört med sig att jag överansträngt högra handleden, så nu värken den också. 


 

Trots att det är varmt som attan, så vittnar syrenhortensian om att hösten är på väg, då den nu rodnar från vitt till mer rosa färg.


   

Rönnen är gigantisk i år, den har t.o.m lindat in sig i tvättvindans stolpe.

 

 

Idag kunde jag ta in en tomat, den här plantan står utanför altanräcket på friland, har plockat ett par st. tidigare...

 

 

men i växthuset är det bara grönt och grönt.

 

 

Nu blommar astrarna i sina krukor, den här står på gräsmattan, som jag för övrigt måste klippa idag. 

Berra klippte framsidans gräs igår.


Jag behöver även städa inne, men hur kul är det i den här värmen.


Dessutom är vi utan vatten, vet inte vad som hänt, men när vi skulle f.m.-fika fanns inte en droppe i kranen, tur att Berra hade sin vattenflaska (han måste dricka mycket p.g.a sina dåliga njurar).


När jag ringde till Hedemora Energi, så visste den jag pratade med bara att de hänt något så dom akut hade fått stänga av vattnet, okänt hur länge.



Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2019 13:39

Dagarna rusar iväg med sån fart så jag blir helt dagvill, men jag kom just på att jag aldrig bloggade om söndagen, trots att det är tisdag idag.


Vi var ganska många som spårade, totalt 9 stycken faktiskt, ja vi var ju inte 9 som gick spår, för Berra och Owe hänger bara med ändå, mer eller mindre tvingade. Men vi var 9 pers. som fikade i.a.f


Angelika la spår till både Maya och Onyx, medan jag la ett till hennes höglöpande Selma (hur många gånger kan man hinna pinka under 300 m?)


 

Onyx som gick ett, icke förarlagt spår för första gången, fixade det med den äran. Rakt spår ca 110 m med en skogspinne till slut.

 

 

Berra, som plockat svamp medan vi andra gick spår, hade jobb att göra när vi kom hem. Tyvärr var många av "kallarna" maskätna trots att dom såg fina ut.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards