Direktlänk till inlägg 21 augusti 2019

Firande för tredje dagen, nu i Göteborg.

Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2019 18:31

I söndags 18/8 var det dags för familjen i Göteborg att ta hand om firandet av Berra.


Thomas skjutsade oss till Trollhättans central till tåget som gick 10.03


 

Strax efter halv 11 var vi framme och möttes av Cissi och Martin (som stod för den här bilden och även flera andra foton i det här inlägget), Emelie och Henric.


 

Kärt möte med barnbarnet Emelie.

 

Cissi och Martin hade planlagt vår dag in i minsta detalj, det fanns även en plan B om nåt skulle gå fel, vädret t.ex Men vi hade även den här dan tur med vädret.


   

Spårvagn lär man ju åka när man är i Göteborg, så det gjorde vi från Centralen till restaurangen där vi skulle f.m.-fika

 

 

 

   

 

Flott så in i norden och ett enormt utbud av kaffebröd. Stället hette Le Pain Francais.

 

Kl 12 var det dags att få en guidad sightseeingtur med båt, kallad Paddan, under Göteborgs många broar.

Där slöt även barnbarnet Felix upp, så vi blev en till på färden.


 

En ny omgång turister går ombord på en av båtarna.

 

 

En av broarna var så låg, p.g.a högt vattenstånd, så vi fick krypa ihop eller krypa ner på golvet för att inte bli skalperade. Bron kallades "snaggarbron".

 

 

Feskekyrkan.

 

 

Den rödvita byggnaden kallas för "Läppstiftet".

 

 

Eftersom jag inte kunde lyfta min högra arm så fick Emelie trycka på mobilen för att ta mina bilder. Vanliga kameran hade fått slut på minneskortet, så jag fick använda mobilen.

 

Efter nästan en timmes båttur så vandrade vi till en park som hette Trädgårdsföreningen.

 

   


Här i parken promenerade vi ett tag i väntan på att klockan skulle bli halv två, då bord var bokat på en restaurang, vars namn jag inte minns.

 

 

Nu hade även barnbarnet Ludwig kommit, från Partille, så vi var 8 st som åt brunch. Nåt så otroligt mycket och varierande mat att plocka själv. Ögonen ville mer än vad magen klarade.

 

 

Nu har vi tagit spårvagn till Haga, där Cissi och Martin bor. Om det var lugnt på Kungsavenyn så var det full rusch här, med massor av uteserveringar och folkliv utefter hela gatan.

 

 

Mitt i folkvimlet gick vi in genom en port och hamnade i denna idyll. Innergården där Cissi och Martin bor.

 

 

Eftersom dom bor på nedre botten, så hade dom en trevlig uteplats till lägenheten.

 

 

En ljus och trevlig lägenhet, där dom nyligen tapetserat om och lagt nya golv.

 

 

Berra som just har fått sin 40 år gamla whiskyflaska "utsläppt" ur  sin insvetsade bilfjäder, fick nu en ny flaska whisky av Cissi och Martin, som verkar lika "inbrottssäker". Man är tvungen att lösa "gåtan" med hur man får upp den, det verkar omöjligt, men jag hoppas att det inte ska ta 40 år.


Tåget tillbaka till Trollhättan gick 17.20, så då var denna enormt innehållsrika helg över för Berra och mig. Så fantastiskt trevligt ordnad av våra barn.


Måndag morgon var det dags att köra hem till Dalarna igen.



 
 
paula

paula

21 augusti 2019 22:51

En stor eloge till familjen för all uppvaktning. Men man ska nog vara pigg och rask för att orka med det tempot på farande och firande! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

22 augusti 2019 09:07

Ja, barnen hade verkligen bemödat sig om att vi skulle ha det bra, så bortsett från min arm, så var det toppen.
Inte så jobbigt, ens för Berra, eftersom vi blev så väl omhändertagna, vi blev uppassade hela tiden.
Kram

 
Ingen bild

Raija

21 augusti 2019 23:00

Vilken fin dag ni fick. Själv har jag bara passerat Göteborg på väg till hamnen och besökt Sahlgrenska sjukhuset en gång. Det ska vara en vacker stad, har jag hört.

Kicki Fredlund

22 augusti 2019 09:02

Ja, det blev en väldigt fin resa och hela helgen en helg att minnas.
Vi har inte heller varit i Göteborg tidigare, väldigt vacker med mycket grönska.

 
Ingen bild

Yvonne

25 augusti 2019 10:20

Det där hade de fixat bra, tycker jag!
Och WOW, vilket utbud på godsaker där ni fikade!

Kicki Fredlund

25 augusti 2019 20:09

Det var verkligen en trevlig och innehållsrik resa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards